Numele lui Constantin Moise a fost pomenit de ministrul economiei si comertului Codrut Seres, alaturi de Nicusor Constantinescu, Dumitru Martin si Ion Draica, in lista persoanelor care ar putea fi implicate in disparitia a aproape 100.000 tone din conductele Petrotrans in 2004. La scurt timp, atit IPJ, cit si Parchetul de pe linga Curtea de Apel Constanta s-au autosesizat si au intocmit doua dosare penale.

Cei vizati de Codrut Seres au protestat public, negind afirmatiile acestuia. Mai mult, Nicusor Constantinescu, presedintele CJ Constanta, l-a dat in judecata pe ministru pentru calomnie, cerindu-i daune morale in valoare de un miliard de euro.

Jipa si procurorii se contrazic

In sprijinul "nevinovatiei" sale, Nicusor Constantinescu a prezentat presei lista celor 50 de benzinarii din Constanta si a actionarilor acestora. Printre ele figureaza insa si o benzinarie apartinind SC Stop SRL. Actionari sint Costica si Silvia Zelca, alaturi de SC Milenium Global Development SA, despre care ati mai citit in paginile "Evenimentului zilei", ca persoane si firme care fac parte din cercul de interese al gruparii Mazare.
Daca procurorii constanteni au recunoscut ca cele doua dosare de cercetare penala fac referire la afacerile cu combustibil si la situatia transferului de terenuri de la Primaria Constanta in domeniul privat, nu la fel a procedat seful IPJ, chestorul Traian Jipa. El a declarat intr-o conferinta de presa ca nu exista reclamatii impotriva celor patru constanteni si ca acestia nu ar avea benzinarii sau afaceri cu combustibil.

Moise, tap ispasitor?

Citeste si:

Seful sectorului Petrotrans-Conpet Constanta are insa alte informatii. Constantin Moise sustine ca a aflat de la surse din politie ca Nicusor Constantinescu, Dumitru Martin si Ion Draica vor fi scosi curati ca lacrima. Tot politistii i-ar fi spus lui Moise ca trebuie gasit un tap ispasitor si este posibil sa fie el. Asa ca, inarmat cu documente, Moise iese la rampa si se pune "la dispozitia organelor abilitate pentru a demonstra ca nu in Constanta s-au pierdut cele 94.000 de tone".
El ii informeaza pe Madalin Bors, seful Corpului de Control al Ministerului Economiei si Comertului, si pe ministrul Codrut Seres ca "Petrotrans-Conpet Constanta nu detine depozite cu rezervoare destinate stocarii produselor petroliere, ci se inchiriaza de la Oil Terminal". Potrivit lui Moise, pe conducta de motorina Teleajen-Constanta, in iulie si august 2004 (cind s-a facut controlul de la minister), "am primit circa 60.000 de tone motorina, iar pe intreg anul am primit circa 233.000 de tone". Marfa pleaca din depozitul Hagieni Ialomita printr-un debimetru si absolut totul se face in prezenta reprezentantilor Conpet, a comisiilor de receptie, se masoara cifrele debimetrului la plecare si la sosire. Fiecare pompare este anuntata prin telefonograma la IPJ Constanta, jandarmerie, Oil Terminal si dispeceratul Ploiesti (se anunta si opririle de pompari).

Jandarmii nu au prins nici un hot

In timpul pomparii de combustibil, daca apare o scadere de presiune pe traseul conductei, personalul din teritoriu anunta imediat scaderea la centrala Constanta, la politie si jandarmerie, "carora le solicitam sa verifice, prin contract, daca sint sau nu "atacuri" la conducte". In 2004, pe conducta Telejean au avut loc 34 de atacuri si 91 scaderi de presiune, iar pe conducta Midia s-au pompat 202.579 tone de motorina si 189.003 tone de benzina. "Nu stiu de unde au aparut cele 94.000 tone in Constanta deoarece pierderile cele mai mari din cauza atacurilor si a coroziunii sint in zonele Ploiesti, Buzau si Bucuresti". Toate aceste date pot fi verificate de orice autoritate a statului, sustine Constantin Moise. El a adaugat ca jandarmii, desi au fost anuntati, cu dovezi, de fiecare data, nu au gasit pina acum nici un hot.

Politia voia sa obtina paza conductelor

Seful IPJ Constanta, chestorul Traian Jipa, a participat joi, impreuna cu prefectul de Constanta, Danut Culeti, la o intilnire cu chestorul Anghel Andreescu privind situatia transporturilor de combustibil pe conductele Conpet-Petrotrans. Cei doi au plecat hotariti sa ceara ca paza conductelor din Constanta sa fie preluata de politisti. Chestorul Andreescu, secretar de stat la MAI si fost sef al jandarmeriei in perioada guvernarii CDR, a decis insa altfel. El a convins guvernul ca jandarmii sint cei mai buni paznici ai conductelor si a obtinut deja suma de 69 de miliarde lei pentru dotare si salarii.