Vanzarile de imbracaminte si incaltaminte din Romania au crescut anul trecut cu circa 10% fata de 2004, pana la 1,1 miliarde lei (305,5 milioane euro), cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani, potrivit unui studiu realizat de Euromonitor, citat de Mediafax.

Totusi, romanii nu reusesc inca sa cumpere pe cat ar dori, pentru mare parte din populatie pretul acestor produse fiind prohibitiv. "Consumatorii romani au inceput sa fie tot mai interesati de hainele si incaltamintea de marca, dar sunt nevoiti sa se limiteze inca in cea mai mare parte la produsele «fara nume», ca urmare a preturilor ridicate ale celor de brand", se arata in studiu.

Cresterea nivelului de trai, mai ales in anumite orase, a impulsionat dezvoltarea retelelor de magazine care vand produse ale unor marci internationale, iar ritmul de extindere a acestor lanturi se va accentua in perioada urmatoare. Totusi, mare parte dintre consumatorii romani sunt inca fideli produselor obisnuite si magazinelor independente de mici dimensiuni.

Marca este sport

O alta tendinta remarcata de analistii de la Euromonitor se refera la preferinta pentru produsele de calitate superioara, mai ales in cazul articolelor sportive, tinerii din orase fiind principala tinta a marcilor de renume. "Nike, Adidas, Lotto, Puma, Reebok si Wrangler sunt doar cateva dintre marcile ale caror vanzari au crescut spectaculos dupa 2003, pentru ca tendinta consumatorilor este de a achizitiona un singur produs de marca, in loc de trei produse fara nume. In unele cazuri, aceasta tendinta determina obiceiuri extreme, unele persoane cumparand una sau doua perechi de incaltaminte pe care le folosesc tot anul, dar macar una dintre ele este de marca", se precizeaza in studiu. Totodata, analistii sunt de parere ca romanii sunt din ce in ce mai atenti la material si la compozitia lui.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.