In urma cu sapte-opt ani, gama ambalajelor existente pe piata romaneasca se rezuma la banala hartie si punga de plastic. in prezent, vorbim despre ambalaje aseptice, biodegradabile, despre etichete inteligente. Element esential in atragerea cumparatorilor, ambalajul joaca un rol important in cresterea preturilor la produsele alimentare, si nu numai.

Pentru companiile producatoare de bunuri de larg consum, ambalajul reprezinta o cheltuiala insemnata. in functie de calitatea acestuia si de produsele care sunt supuse ambalarii, costurile pe acest segment pot varia intre 5% si 15% din totalul cheltuielilor. "La produsele de morarit si panificatie, acest procent reprezinta circa 5%, intre 10-12% la carne si ceva mai mult la lactate", ne-a declarat Sorin Minea, directorul general al companiei Angst. La acestea se adauga si costurile cu utilajele necesare ambalarii, cifrate la circa 25% din totalul cheltuielilor cu utilajele. in acest sens, compania Albalact a investit in ultimii ani aproape 5 milioane de euro in linia de procesare si ambalare pentru produsele Zuzu si laptele Fulga cu arome.