Daca gerul va continua, Dunarea ar putea fi traversata cit de curind cu piciorul. La ora actuala fluviul este acoperit in mare parte de gheata. Pe portiunea galateana, activitatea porturilor s-a redus drastic, iar Administratia Fluviala a Dunarii de Jos Galati cauta solutii pentru ca gheata sa nu paralizeze navigatia.
La nivelul Administratiei Fluviale a Dunarii de Jos (AFDJ) Galati a fost constituit un comandament special cu misiunea de a interveni in situatiile de criza generate de cea mai geroasa iarna din ultimii ani. Debitul mic al Dunarii a dus la aparitia de sloiuri pe tot cursul fluviului. Valerica Anghel, directorul general al AFDJ, spune ca cele mai multe acumulari de gheata au loc la cotul Dunarii de la Tulcea.
Se actioneaza cu remorcherele "Gheorghieni 2" si "Tg. Ocna 5", acestea avind misiunea de a parcurge Dunarea in permanenta, pentru a impiedica formarea podurilor de gheata.

Urmeaza sa fie pus la treaba si remorcherul multifunctional "Perseus", care ieri inca se afla in ultimele probe de mare. Acesta va patrula in special la gurile Dunarii, dar daca situatia o va cere va inainta si in amonte. Situatii mai grele sint pe canalul Sulina si pe canalul Sf. Gheorghe, unde gheata acopera 60 la suta si, respectiv, 80 la suta din suprafata. Aparitia gheturilor pe fluviu a dus la o diminuare drastica a activitatii de navigatie. "Traficul a fost intrerupt total in perioada de viscol, iar in prezent in porturi se afla doar trei nave maritime", ne-a declarat Florin Popa, directorul general al Administratiei Porturilor Dunarii Maritime (APDM) Galati. O iarna foarte grea a mai fost in 1984-1985, cind toata activitatea a fost paralizata, iar gheata era atit de groasa incit Dunarea putea fi traversata cu piciorul.