Constantenii, spre exemplu, platesc dublu fata de bucuresteni pentru abonamentul lunar pe toate liniile, si nici clujenii nu stau prea bine la acest capitol. Vina o poarta, pana la urma, alesii locali, singurii care pot hotari daca este necesara subventionarea transportului in orasul pe care il gospodaresc. Lipsa unei asemenea subventii a facut ca pretul unui abonament lunar pe toate liniile sa se ridice la 78 RON la Cluj-Napoca si 80 RON la Constanta.

Citeste si:

Doar anumite categorii (elevi, studenti, donatori) beneficiaza de reduceri, in timp ce gratuitatile se acorda, printre altele, pensionarilor, persoanelor cu dizabilitati ori revolutionarilor. Bucurestenii pot fi considerati norocosi, daca se tine cont de faptul ca transportul public de calatori este subventionat anul acesta in proportie de 60% din totalul veniturilor din activitatea de baza. Asa se explica de ce abonamentul lunar in Capitala costa intre 40 si 54 RON. Cei mai ghinionisti sunt insa locuitorii oraselor mici si mijlocii, in care practic nu mai exista regii de transport de calatori. "Infiintarea unei regii de transport nu ar renta intr-un oras cu cateva mii de locuitori, dupa cum nici taximetrie nu prea se face ", ne-a declarat Ionel Chirita, presedintele Asociatiei Oraselor din Romania.