Iata mai jos cateva trucuri pe care le recomanda specialistii:

Spala-te pe dinti inainte de micul dejun

... spune doctorul Philip Stemmer, stomatolog la Teeth for Life Centre din Londra.

In timpul somnului se formeaza pe dinti placaa bacteriana. Bacteriile sunt multiplicate de zaharul si acizii prezenti in alimentele pentru micul dejun, fapt care duce la cresterea riscului de aparitie a cariilor dentare. Daca va spalati pe dinti inainte de micul dejun, aceasta placa bacteriana este inlaturata. Pasta de dinti cu fluor are si rolul de a imbraca dintii, protejandu-i impotriva actiunii zaharurilor si acizilor. Daca va spalati pe dinti dupa masa este bine sa asteptati o jumatate de ora pentru ca acizii din alimente slabesc temporar smaltul dintilor. Spalatul pe dinti imediat dupa masa duce la inlaturarea acestui smalt protector slabit. Cel mai bine este sa inlaturati excesul de alimente cu ajutorul unei ape de gura care nu contine alcool.

Bea suc de afine de doua ori pe zi

... spune Stuart L. Stanton, profesor uro-ginecolog la Spitalul Portland, Londra.

Barbatii trebuie sa bea zilnic 500 de ml de suc de afine pentru ca acesta contine antioxidanti care blocheaza acumularea de microorganisme in vezica urinara care ar putea provoca infectii. Acesti antioxidanti previn ateroscleroza, scad riscul de aparitie a infarcturilor si protejeaza organismul impotriva aparitiei cancerului.

Reduceti intensitatea uscatorului de par

... spune Angela King, specialist otorinolaringolog la Royal National Institute for Deaf People.

Acelasi lucru este valabil pentru telefonul mobil sau player-ul portabil. Zgomotul produs de aceste aparate poate afecta auzul pe termen lung. In general, daca nu auzit sunetele exterioare atunci cand ascultatti ceva la casti, atunci sunetul este prea intens.

Mananca multe alimente verzi pentru a-ti proteja ochii

... spune Keith Davey, consultant oftalmolog la Yorkshire Eye Hospital.

Fructele si legumele verzi protejeaza ochii impotriva actiunii razelor ultraviolete. Retina contine compusi numiti carotenoizi care blocheaza actiunea razelor solare asupra ochilor. In acest sens sunt benefice broccoli, fasolea verde, varza, spanacul, salata verde, kiwi.

Cumpara fructe si legume neobisnuite pentru tine

... spune Kevin Whelan, nutritionist la King’s College, Londra.

Citeste si:

Cumpara fructe si legume pe care nu le mananci de obicei. Se recomanda intotdeauna cinci portii de legume si fructe consumate zilnic, dar acest lucru se refera mai ales la varietate, nu numai la cantitate.

Cumpara o saltea cu duritate medie

... spune Matt Todman, fizioterapeut la Sports & Spinal Clinic, Harley Street.

Saltelele prea tari sau prea moi afecteaza coloana vertebrala. Saltelele cu duritate medie nu opun rezistenta prea mare soldurilor si umerilor, astfel incat poti dormi mai natural.

Faceti exercitii fizice cu intensitate mare

... spune Dax Moy, antrenor.

Exercitiile trebuie sa fie foarte intense si de scurta durata (maximum 20 de secunde) urmate de scurte pauze de 10 secunde. Fiecare exercitiu se repeta de opt ori.

Evitati durerile de cap realizand activitati de rutina

... spune Andrew Dowson, specialist neurolog la King’s College Hospital, Londra.

Multe dureri de cap apar "din cauza timpului liber", la sfarsit de saptamana. Ele apar din cauza mai multor motive aparute in timpul saptamanii, stresul, lipsa somnului, mese neregulate, asociate cu factorii declansatori de relaxare dupa stres care apar in timpul liber.

Unele persoane sufera de dureri de cap cauzate de faptul ca au dormit mai multe ore decat obisnuiesc sau pur si simplu pentru ca au lenevit in pat, pentru ca au baut mai putina cafea decat in mod obisnuit. Singura modalitate de a scapa de durerile de cap declansate de timpul liber este mentinerea rutinei din saptamana si zilele libere.

Mancati smochine uscate

... spune Susan Lanham-New de la National Osteoporosis Society.

Cinci smochine uscate consumate zilnic furnizeaza ratia necesara de calciu pentru un adult.