Incepand cu luna viitoare, traseele din centrul Capitalei pe care circula maxi-taxi-urile vor fi sistate, operatorilor atribuindu-li-se doar 11 trasee secundare, si acelea in "paragina". De la 1 august vor exista 11 trasee care vor ocoli centrul Bucurestiului, cei sapte operatori de transport care au fost desemnati prin licitatie urmand sa circule la periferia cartierelor Berceni, Rahova, Colentina, Pantelimon si Dristor.

Nici operatorii care au obtinut traseele licitate nu au cum sa fie pe deplin multumiti, acestea necorespunzand cerintelor de mobilitate a calatorilor. Pe langa aceasta, "traseele care ne revin sunt extrem de dificile. Multe dintre ele se desfasoara printre blocuri, altele nu sunt asfaltate, nici macar pietruite, sa nu mai vorbim de gropile din asfalt. Sunt convins ca atribuirea traseelor s-a facut cu degetul pe harta fara a se cunoaste starea drumurilor", ne-a spus recent Virgil Casmoiu, secretar general al Federatiei Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania.

"250-300 maxi-taxi vor trage pe dreapta"

Eliminarea circuitelor din centrul Bucurestiului a adus disperare in randul operatorilor de maxi-taxi, multi dintre ei iesind, astfel, din sfera afacerilor. Operatorii de maxi-taxi spun ca in momentul in care vor trebui sa renunte la actualele rute, multi dintre ei vor da faliment. Mai mult de atat, potrivit reprezentantilor Federatiei, circa 70% dintre operatori au masini luate in leasing, iar multi dintre ei au girat cu casa. "De la Primarie ni s-a sugerat sa cumparam autovehicule noi, sa fim in conformitate cu normele. Toti am facut-o. Am achizitionat masini in leasing si am girat cu casa. Acum, daca falimentam, ce facem? Suntem in situatia de a ramane fara case", a spus Ivan Nicolae, membru FNPTRR.

"Am un coleg la care deja au venit cei cu «leasingul» si i-au ridicat masina. In urma masurilor luate de municipalitate, 250 - 300 de maxi-taxi vor trage pe dreapta", a adaugat Nicolae.

Sistarea traseelor, fara motive intemeiate

Citeste si:

Eliminarea traseelor care strabat centrul Capitalei a fost stabilita in urma mai multor considerente. In primul rand ar fi congestionarea traficului, pentru care, pe semne, vinovati s-ar face transportatorii in regim de maxi-taxi. Aici, insa, primarul Capitalei se pare ca se contrazice. "Intr-un interviu televizat, Videanu a declarat ca principalul motiv pentru care prelungeste valabilitatea licentelor este volumul ridicat din aceasta perioada al lucrarilor stradale, iar microbuzele se pot strecura mai usor. Deci pana la urma incurcam circulatia sau o fluidizam?", ne-a spus Ivan Nicolae.

Bucurestenii nu sunt de acord cu decizia municipalitatii

FNPTRR a realizat un studiu conform caruia bucurestenii nu sunt de acord cu eliminarea traseelor initiale. "Dintr-un sondaj efectuat pe numai un singur traseu, din cele 600 de persoane chestionate, niciuna nu a fost de acord cu modificarea actualelor trasee deja cunoscute de calatori care sunt multumiti de prestatia operatorilor, dar nu si de programul propus de Primarie", se arata intr-un comunicat al federatiei. Conform transportatorilor, prin acest nou program calatorii vor fi obligati sa foloseasca 2-3 mijloace de transport pentru a ajunge la destinatia dorita. "Prin acest program, Primaria limiteaza drepturile cetatenilor de a-si alege singuri mijlocul de transport. Operatorii platesc taxe si impozite nu numai pentru folosirea unei anumite zone administrative a Bucurestiului, ci pentru intreaga retea stradala", se mai arata in comunicat.

Cartiere intregi fara maxi-taxi

Locuitorii zonelor periferice din cartierele Drumul Taberei, Militari, Baneasa si Bucurestii Noi vor ramane fara maxi-taxi pana cand Primaria Capitalei va organiza o noua licitatie, dupa ce la licitatia organizata luna aceasta traseele care acopereau aceste zone nu au fost solicitate de nici un operator. Pe traseele de maxi-taxi, se va circula intre orele 5.30-22.30. Conform unei hotarari a Consiliului Municipal, vor fi infiintate statii iar soferii nu vor mai putea opri la solicitarea calatorilor.

Biletele vor putea fi cumparate atat de la sofer, cat si de la punctele fixe, infiintate pe traseu. Maxi-taxi-urile nu vor avea voie sa opreasca in statiile RATB. De luna viitoare, cand intra in vigoare noul regulament de transport pentru operatorii de maxi-taxi, operatorii vor fi obligati sa elibereze abonamente lunare. Firmele care au castigat licitatia vor avea licenta pe o perioada de 2 ani de zile.