Pentru turisti, Marea Neagra inseamna cateva zile de soare, inot, discoteci deocheate si alte distractii. Insa, cand te afli la doua mile departare de tarm, lucrurile se schimba. Echipajul salupei de patrulare a Politiei de Frontiera se confrunta zi de zi cu latura mai putin placuta a litoralului romanesc. Cu o mare nici prea agitata, nici prea linistita, senzatia unui pasager neavizat este de rodeo marin. salupa salta in toate directiile, valurile se sparg cu putere de geam, iar lucrurile de pe bord sunt maturate in cateva secunde.
"Marea Neagra, o mare ciudata"
"Daca aveti impresia ca acum e rau, sa vedeti cum sta treaba pe la doua noaptea, pe ceata", zambeste usor malitios capitanul ambarcatiunii, agent-sef principal Radu Doru. "Marea Neagra e o mare ciudata. Noi spunem ca se monteaza foarte usor, adica acum e coala de hartie, iar peste jumatate de ora e haos", completeaza pilotul Cristian Dascalu, inspector principal. Al treilea membru al echipajului, Gheorghe Murariu, agent-sef, incepe discutia despre raul de mare. "Cand te deplasezi e bine, insa doar cand stai la ancora vezi daca ti-e rau sau nu", spune Gheorghe Murariu, leganandu-se mai ceva ca-n tramvaiele bucurestene. "Raul de mare e unic. Nu se compara cu alt soi de rau. In larg ba ti se intoarce stomacul pe dos, ba te doare capul sau ti se face brusc foame", intervine din nou pilotul. La 17 noduri, adica 30 de kilometri pe ora, baraitul motoarelor de 310 cai putere fiecare si plesnetul valurilor fac comunicarea in cabina aproape imposibila. Cu toate astea, capitanul da in continuare explicatii: "Cel mai bine e sa privesti orizontul, pentru ca altfel te fura valurile".
Pescarii si turistii, principalii clienti
In ciuda aparentului entuziasm, cei trei spun ca au un program spartan. "Venim la 7.30 la lucru, ne reactualizam harta, facem verificarile de rigoare si plecam in misiune. Pe mare se mananca o data la 12 ore si se doarme cel mult 4 ore. Acasa ajungem abia a doua zi, pe la 15.00", dezvaluie Radu Doru. Nu neaga faptul ca are o meserie deosebita, dar sugereaza ca profesia l-a ales pe el. "Am terminat Academia Navala, dar nu credeam c-am s-ajung sa salvez vieti. Iti trebuie un dram de nebunie sa faci ce facem noi", mentioneaza capitanul.
Despre autor:
Sursa: Adevarul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Transformă-ți grădina într-un paradis: 10 obiecte de decor potrivite pentru...
Sursa: garbo.ro
-
Când nu mai poți avea încredere în nimeni... ai încredere în sufletul tău
Sursa: kudika.ro
-
Raiffeisen Bank va folosi un instrument digital realizat de iFactor pentru...
Sursa: futurebanking.ro
-
Amânare în dosarul 2 mai: Judecătoarea a cerut să fie retrasă din dosar
Sursa: wall-street.ro