Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) a inaintat noi reguli ce trebuie respectate de statiunile turistice in vederea atestarii. Aceste propuneri, prevazute intr-o hotarire de guvern pentru aprobarea normelor si criteriilor de atestare a statiunilor turistice, incearca sa acopera problemele legate de canalizare si transport.

Potrivit actului normativ inaintat de ANT, statiunile turistice vor beneficia de fonduri europene pentru amenajarea unui sistem de canalizare centralizata, iar transportul in comun intre statiuni si gara ar putea fi asigurat de firme private, a declarat presedintele ANT, Ovidiu Iuliu Marian.

Centrele de informare turistica, obligatorii

Actul normativ impune ca numar minim 100 de locuri de cazare in statiunile de interes local, iar in cele de interes national cel putin 500 de locuri. Centrele de informare turistica vor deveni obligatorii indiferent de tipul statiunii, iar legatura permanenta cu unitatile de cazare va fi facuta printr-un sistem informatic.

O data cu acreditarea, statiunile trebuie sa organizeze evenimente culturale, sportive, turistice, sa constuiasca spatii de revigorare si sa semnalizeze obiectivele turistice cu indicatoare. "Statiunile de interes local trebuie sa asigure cel putin doua spatii amenajate si dotate pentru relaxare in aer liber, inclusiv terenuri de sport si terenuri de joaca pentru copii, in timp ce in statiunile de interes national numarul acestora trebuie sa fie de minim cinci", a spus Marian.

Fonduri europene pentru canalizari

Citeste si:

Atat statiunile de interes local, cat si cele de interes national aflate in zona de munte, trebuie sa puna la dispozitia turistilor trasee omologate pentru excursiile montane. Numarul minim cerut este de doua in statiunile de interes local, respectiv patru in cele de interes national.

Daca aceste noi reguli nu vor pune piedici in obtinerea acreditarii, canalizarea centralizata si transportul intre statiune si gara reprezinta obiective ce pot intampina dificultati la punerea in practica. Solutiile pentru realizarea lor vin chiar de la presedintele ANT. "Sunt incluse si doua prevederi care pot parea mai greu de indeplinit.

Este vorba de canalizare centralizata si transport in comun intre statiune si gara care o deserveste.
Pentru problema canalizarii, autoritatile locale vor putea apela la fonduri europene, iar transportul in comun nu trebuie sa fie neaparat in proprietate publica", a declarat Ovidiu Iuliu Marian.

Trenurile vor opri in statiunile de interes national

Daca in statiunile de interes local cerintele sunt limitate, acreditarea in statiunile de interes national va fi obtinuta daca acestea vor asigura turistilor asistenta medicala permanenta, implicit un mijloc de transport pentru cazuri de urgenta, precum si sali de spectacole si conferinte, magazine, serviciu bancar, de schimb valutar si agentii de turism.

Un criteriu obligatoriu tot pentru statiunile de interes national se refera la regimul de circulatie al trenurilor. Conform noilor reglementari, trenurile cu regim de rezervare a locurilor, inclusiv vagoanele de dormit, trebuie sa opreasca in gara care deserveste statiunea. ANT, care va supraveghea respectarea conditiilor, a pus la dispozitie autoritatilor un an, necesar aplicarii noilor criterii.