Romanii cumpara haine in principal pentru marca acestora in proportie de 52%, situandu-se pe primul loc in Europa.

In Italia si Grecia procentul este similar cu cel din Romania, fara insa a-l depasi. Astfel, 51% dintre greci cumpara haine pentru marca, in timp ce procentul din Italia este de 50%, iar in Franta de doar 29%. In Spania, Belgia si Polonia, ponderea celor pentru care criteriul cel mai important in alegerea hainelor este marca variaza intre 21% si 27%.
Studiul a fost realizat in luna aprilie a acestui an, in 19 tari din Europa si in SUA. Respondentii au indicat ca cel mai popular motiv pentru achizitionarea articolelor de imbracaminte este necesitatea, invocat de 82% dintre europeni si 77% dintre americani.
Romanii cumpara haine pentru ca au nevoie in proportie de 86%, procent mai mare decat in Italia - 68%, dar sub nivelul din Turcia - 97% sau Olanda - 91%.

Potrivit studiului, 77% dintre romani cumpara haine cand pot beneficia de reduceri, fiind intrecuti in Europa doar de greci, cu un procent de 82%.
Placerea de a avea articole noi de imbracaminte se afla pe locul trei in topul motivelor care duc la achizitionarea articolelor de imbracaminte, fiind cel mai des invocat de cehi (83%), greci si finlandezi (82%) si romani (77%). Datele studiului arata ca 67% dintre romani cumpara haine in functie de tara unde au fost produse, in timp ce 50% cumpara manati de impuls.

Respondentii romani au indicat ca cel mai putin popular motiv pentru care ar cumpara haine este dorinta de a fi in pas cu tendintele modei (48%), tendinta confirmata si de respondentii din celelalte tari.