Proprietarii rablelor pe patru roti care doresc sa se descotoroseasca de ele in schimbul unei reduceri de 30 de milioane de lei, ca avans pentru o masina noua, au parte de surprize o data cu debutul programului de reinnoire a parcului auto. Desi in Ordonanta de Urgenta nr. 38 din 24 mai 2006 nu este specificat faptul ca autovehiculul ce va fi dus la casat trebuie sa fie functional, cei care distrug aceste masini si elibereaza certificatul necesar procurarii uneia noi au primit alte instructiuni. "Nu primim decit masini care functioneaza.

S-a inteles gresit ca se pot aduce si autovehicule care nu mai merg. Alea nu polueaza, iar sensul acestui program era sa scada poluarea. Administratia pentru Fondul de Mediu (AFM) mi-a spus ca a afisat pe site aceasta prevedere", spune Aurel Dumitrescu, director comercial la REMAT SUD.

Interpretare ilegala

Citeste si:

Dar ceea ce REMAT considera lege este de fapt un banal comunicat de presa publicat pe site-ul AFM, care precizeaza ca una dintre caracteristicile autoturismului uzat trebuie sa fie functionalitatea. Numai ca nici urma de vreo astfel de prevedere in Ordonanta de Urgenta ce da definitia legala a autoturismului uzat: "Orice autoturism inmatriculat in Romania avind o vechime mai mare sau egala cu 12 ani de la data fabricatiei, care contine cumulativ urmatoarele componente esentiale: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, sasiul, precum si echipamentele electronice de gestionare a functiilor vehiculului si dispozitivul catalizator, daca acestea au fost prevazute din fabricatie".

Au mai ramas doar masini straine

Cei 16.500 de romani care pot beneficia de reducerea de 30 de milioane de lei nu mai au la dispozitie decit masini straine. Cele 4.567 de Dacii Logan puse la bataie in cadrul programului au fost adjudecate in mai putin de 48 de ore. "De miercuri, toate masinile repartizate in Bucuresti s-au vindut, iar cele din tara s-au epuizat in cursul zilei de joi", spune Silviu Sepciu, purtator de cuvint la Dacia Renault.