Peste jumatate dintre romani cumpara haine pentru reprezentativa marcii, se arata intr-un studiu realizat de compania germana de cercetare de piata GfK. Procentul romanilor care cumpara haine tinand cont in primul rand de marca acestora este de 52%, mult mai ridicat decat in tari europene ca Spania, Polonia sau Belgia. Acest fapt plaseaza Romania pe primul loc in topul cumparatorilor brandului de haine.

Romanii, in top alaturi de greci si italieni

Trendul este urmat de Grecia si Italia, dar numarul cumparatorilor marcii nu il depaseste pe cel al romanilor. Astfel, 51% dintre greci cumpara haine pentru marca, in timp ce procentul italienilor care platesc marca este de 50%. Ca francezii sunt mai cumpatati in ceea ce priveste achizitionarea hainelor de firma o arata procentul de doar 29%. In Spania, Belgia si Polonia, ponderea celor pentru care criteriul cel mai important in alegerea hainelor este marca variaza intre 21% si 27%.

Studiul a fost realizat in luna aprilie a acestui an, in 19 tari din Europa si in SUA.

Intrebati care este motivul pentru care achizitioneaza hainele, majoritatea respondentilor, 82% dintre europeni si 77% dintre americani, au invocat necesitatea ca principal motiv. Procentul romanilor care cumpara haine din necesitate este de 86%, procent mai mare decat in Italia - 68%, dar sub nivelul din Turcia - 97% sau al celui din Olanda - 91%. Un rol important in achizitionarea hainelor pentru romani, il joaca reducerile sau promotiile oferite de detailisti. Potrivit studiului, 77% dintre romani isi achizitioneaza imbracamintea cand pot beneficia de reduceri, fiind intrecuti in Europa doar de greci, cu un procent de 82%.

Haine noi, dar nu la moda

Studiul a scos la iveala placerea romanilor de a avea articole noi de imbracaminte, pozitionandu-i pe locul al treilea in topul motivelor care duc la achizitionarea articolelor de imbracaminte. Placerea innoirii garderobei a fost cel mai invocat motiv de cehi (83%), greci si finlandezi (82%) si romani (77%). Datele studiului arata ca 67% dintre romani cumpara haine in functie de tara unde au fost produse, in timp ce 50% cumpara manati de impuls. Respondentii romani au indicat ca cel mai putin popular motiv pentru care ar cumpara haine este dorinta de a fi in pas cu tendintele modei (48%), tendinta confirmata si de respondentii din celelalte tari.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.