Este usor daca urmam tactica profesionistilor, scrie Laurence Negroni-Nikitine in paginile ultimei editii electronice a saptaminalului feminin francez Madame Figaro.Aceasta, urmind sfaturile lui Valérie Lesenne, dietetician si profesor de educatie fizica la Thermes Sextius, din Aix-en-Provence.

Dati prioritate fibrelor. Consumati fructe, legume fierte, cereale integrale sau semi-integrale si legume uscate.
Beti cel putin un litru si jumatate de apa pe zi, cel mult trei litri (punind la socoteala cafelele si ceaiurile) intre mese. Si evitati bauturile gazoase. - Eliminati piinea alba.

Evitati grasimile prajite.

Reduceti consumul de produse lactate.

Mizati pe probiotice pentru bacteriile lor favorabile intestinului.

Complementele alimentare "abdomen plat"? Ele pot fi utile daca contin probiotice si prebiotice. Acestea din urma - fibre - favorizeaza actiunea celor dintii.

In timpul meselor, asezati-va si destindeti-va.

Mestecati incet.

Adoptati pozitia buna "Pentru ca un abdomen sa fie plat, trebuie ca el sa fie destins, spune Caroline Hazan, profesor de posturologie in cadrul Elite Fitness. Caci degeaba ii veti impune exercitii abdominale, o burta "tare" va fi intotdeauna rotunjita!" - De indata ce va ginditi sa o faceti, sugeti-va burta, apoi relaxati muschii.

Atunci cind sinteti in picioare, lasati-va greutatea pe tocuri.

In timp ce mergeti, inchipuiti-va ca purtati o coroana pe cap.

Trageti virful degetelor spre sol, pentru a va destinde umerii. Veti simti, atunci, cum se contracta abdomenul.

Citeste si:

Stringeti picioarele in timp ce mergeti.

Imaginati-va ca aveti cirje la subsuori, pentru a indeparta bratele de solduri si pentru a subtia talia.

Respirati cu burta!

Pentru a intari muschii profunzi, ca si faimosul transvers care va acopera abdomenul si va subtiaza talia. Exercitiul de respiratie propus de Valérie Lesenne, la Thermes Sextius, se practica cel putin doua minute pe zi. Din sezind, foarte dreapta, puneti-va miinile sub piept. Inspirati, coastele se departeaza. Expirati, cutia toracica se inchide in timp ce va sugeti burta pentru a lipi ombilicul de coloana vertebrala.

Incercati ultrasunetele!

Cu un nou aparat: Lipocavitron. Principiul lui este asocierea ultrasunetelor, care patrund la 8 centimetri sub piele, cu drenarea. Dupa un mic chestionar, esteticiana masoara zona pe care doriti sa o pierdeti. Dupa ce v-ati intins, ea va branseaza la un aparat pentru 18 minute de drenare. Se simt pulsatii si furnicaturi ce urca pina la genunchi, un semn ca circulatia este activata. In acelasi timp, cu niste electrozi mari, aveti dreptul la 13 minute de ultrasunete de joasa frecventa. Le auziti suieratul si va incalziti din ce in ce mai mult. Nu panicati, nu arde!
Dupa sedinta, sinteti masurata din nou, si probabil ca ati pierdut deja 1-2 centimetri. Daca nu este cazul, sinteti linistita cu vorbele: "O sa vina si aceasta!" Bind minimum un litru jumatate de apa pe zi, destocarea va continua". Dupa zece sedinte, puteti spera sa pierdeti doua numere la haine. Georgeta Dobre - Mondorama

Nu ratati gimnastica!

Iata trei exercitii de baza pentru a va face abdomenul musculos.

Ceea ce conteaza este sa le faceti in mod regulat.
1. Pe spate, cu picioarele flexate, cu pulpele pe pat, incrucisati bratele pe piept, puneti miinile pe umeri si inspirati. Sugeti burta, contractati muschii abdominali, ridicati capul si bustul expirind. Reveniti pe sol inspirind (Doua serii de cite zece).

2. Pe spate, cu bratele intinse la orizontala la inaltimea umerilor, ridicati picioarele la verticala, contractind abdominalii si coapsele. Faceti foarfeca, expirind de fiecare data cind aduceti picioarele unul catre celalalt. Inspirati atunci cind le departati. (Doua serii de cite 15)

3. Pe spate, cu bratele trase inapoi, ridicati picioarele la verticala si indoiti genunchii. inclinati picioarele spre dreapta, expirind. Reveniti la pozitia initiala inspirind, apoi balansati picioarele spre stinga, expirind. (Zece de fiecare parte)