Un grup de artisti, fosti colegi ai lui Demeter Andras, actualul director al Directiei Generale de Creatie Contemporana si Diversitate Culturala din cadrul Ministerului Culturii si Cultelor (MCC), ii contesta acestuia dreptul "moral" de a ocupa respectiva functie in minister. Doi actori, un scenograf si un compozitor sunt de parere ca Demeter Andras nu poate sa raspunda de soarta teatrului romanesc in conditiile in care, cat timp a administrat Teatrul Maghiar de Stat "Csiky Gergely" din Timisoara, ar fi avut un comportament "dictatorial si neprofesionist".

Unul dintre cei mai vehementi contestatari ai lui Demeter Andras este scenarista Adriana Grand. Dupa conflictele cu Andras, care au durat un an (2003-2004) si au culminat cu un proces de calomnie pe care directorul i l-a intentat la Timisoara, scenografa a plecat de la Teatrul Maghiar de Stat. "Cand de prea multe ori artistul roman este prezentat ca un trantor care toaca banii publici, ca un analfabet in materie de management (desi multi artisti au diplome de master in management cultural), in aceste momente in care birocratia culturala este hipertrofiata de multi, este foarte important sa cunoastem in amanunt biografia celor pusi sa evalueze institutiile publice de spectacol sau sa elaboreze legi ale teatrelor", a declarat, citata de Suplimentul de Cultura, Adriana Grand.

Artista sustine ca, "in perioada directoratului lui Demeter Andras la Teatrul Maghiar de Stat din Timisoara, Andras a elaborat un Regulament de Ordine Interioara in care impunea «supunerea oprobriului colectivului» pentru abaterile savarsite de angajati, cu toate ca legea nu prevede o astfel de forma de sanctiune. «Supunerea oprobriului colectivului» insemna ca cel care avea opinii critice fata de domnul Demeter Andras era chemat intr-o sedinta in care era criticat timp de mai multe ore, inregistrat video si audio, iar angajatii (vulnerabili prin pozitia lor) luau cuvantul si il infierau pe cel care avea opinii critice la adresa domnului Andras", mai spune Grand.

Scenografa adauga ca actualul oficial al Ministerului Culturii "le-a interzis", prin acelasi regulament, in timpul in care a fost director la Teatrul Maghiar din Timisoara, sa ia legatura cu presa, interviurile sau declaratiile fiind posibile numai dupa "supervizarea lor de catre conducerea teatrului".