"Ne-am organizat inainte de 1 iunie astfel incat toti inspectorii sa monitorizeze ceea ce se intampla pe litoral. Cu toate acestea, de la inceputul lunii iulie vom beneficia de forte suplimentare, prin detasarea a 13 colegi veniti de la alte oficii din tara", declara Gheorghe Trandafir (foto), directorul Oficiului pentru Protectia Consumatorului Constanta. Cu toate ca numarul de turisti nu a fost semnificativ, reclamatiile nu au intarziat sa apara. "Intr-o perioada foarte scurta am primit peste 100 de reclamatii, numai pentru litoral, majoritatea fiind in legatura cu serviciile oferite, de la transport si pana la cazare. Foarte putine sunt pentru igiena alimentara, dar, in schimb, am observat ca turistii se plang mai mult de aspecte cum ar fi informarea".

In urma cu doar cateva zile, Catalin Teodorescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, aflat in control pe litoral, a efectuat, impreuna cu inspectorii din judet, o serie de verificari inopinate la agentii economici din statiunea Eforie Nord. In urma controalelor, inspectorii OJPC au aplicat o amenda de 3.000 RON societatii comerciale Tiamco, pentru ca au constatat ca pestele era... "congelat" la o temperatura de plus 4 grade Celsius. De asemenea, spatiul alocat produselor alimentare nu indeplinea conditiile legale de comercializare si depozitare a alimentelor, motiv pentru care inspectorii ANPC au confiscat toata cantitatea de peste.

In intervalul 1 iulie-31 august, Comandamentul "Litoral 2006" va functiona in urmatoarele locatii: Constanta (Mamaia si Navodari), Neptun (Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche) si Costinesti (Costinesti, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla, 23 August, Techirghiol).