Vara este abia la inceput, iar in zilele fierbinti si insorite salatele din legume proaspete sint o solutie ideala pentru a "va racori sanatos". Intotdeauna, salata ar trebui mincata cu o sursa de proteine de calitate, cum ar fi pestele sau puiul preparat la gratar sau la cuptor. Atunci cind pregatiti salata pentru a crea o mincare cu efecte excelente impotriva imbatrinirii si care sa va protejeze pielea, alegeti legume cit mai colorate. Care ar fi legumele si fructele potrivite, ce efecte au ele asupra organismului si cum ar trebui sa le combinati, explica dr. Nicholas Perricone, un reputat specialist american in nutritie si dermatologie, care a facut cercetari amanuntite in ceea ce priveste efectul legumelor asupra sanatatii pielii.

LEGUME VERZI SI ALBE, INDISPENSABILE PENTRU SANATATE

"Baza" salatei trebuie sa fie legumele si fructele verzi, pentru ca acestea contin cantitati variate de fitochimicale, care au efecte antioxidante puternice si reduc riscul aparitiei cancerului, va ajuta sa aveti o vedere buna, oase si dinti puternici. Folositi frunze de salata verde impreuna cu spanac, broccoli, varza de Bruxelles, acovado si asparagus. Ca desert, incercati pepene verde si mere verzi. Poate ca va ginditi ca legumele albe nu sint cine stie ce, insa o parte dintre ele sint indispensabile pentru sanatate. Va ajuta sa nu suferiti de boli de inima, controleaza nivelul colesterolului si diminueaza riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer. Fructele si legumele albe, cafenii si maro contin fitochimicale importante, printre care alicina, care se gaseste in ceapa, usturoi, praz si arpagic. Toate acestea contin flavonoizi ce stimuleaza productia unui puternic antioxidant pentru ficat. Acesta ajuta la eliminarea toxinelor, ceea ce plaseaza acest grup de legume in fruntea listei mincarurilor care ajuta la prevenirea cancerului. Alte legume albe foarte bune pentru salate sint conopida, ceapa, usturoiul.

Citeste si:

ROSU SI GALBEN = INIMA SANATOASA

Legumele si fructele rosii protejeaza inima, ajuta la functionarea mai buna a memoriei si la mentinerea sanatatii tractului urinar. Din dieta nu trebuie sa lipseasca cantitati cit mai mari de rosii, ceapa rosie, ardei rosii, ridichi, laptuci rosii, iar la desert ciresele, capsunile, merele, zmeura si rodiile.

Legumele si fructele galbene si portocalii pastreaza sistemul imunitar puternic, vederea si inima sanatoase. Contin cantitati variabile de antioxidanti, cum ar fi vitamina C, dar si carotenoizi si bioflavonoizi, doua clase de substante care au un potential de mentinere a sanatatii foarte mare. Adaugati in salate portocale, pepene galben si "asezonati-le" cu suc de lamiie proaspat. Mai puteti adauga usturoi proaspat, radacina de ghimbir si folositi dupa plac ierburi precum oregano, cimbru sau busuioc. Pe linga aroma deosebita pe care o dau salatelor, au si efecte de antiimbatrinire si de protectie a pielii. Si mai ales nu uitati ca in toate salatele sa puneti ulei de masline extravirgin. Polifenolii din masline reduc stresul fizic, fiind antioxidantii naturali prezenti in ulei in cantitatile cele mai mari. Oamenii de stiinta din intreaga lume au aratat ca polifenolii din masline mentin sanatatea tesuturilor, ajuta la buna functionare a colonului si a sistemului cardiovascular. Pentru ca toate aceste efecte sa apara, se recomanda consumarea a cel putin 100 de grame de ulei de masline zilnic.