Cand masina este acoperita, plafonul CSC uneste sub forma unui arc parbrizul masinii de partea din spate. Astfel, Eos are forma unui coupé elegant. Linia acoperisului este alungita catre partea din spate, care a fost stilizata proeminent si dinamic. In acelasi timp, masina descoperita arata ca un cabriolet autentic, nu ca un coupé decupat.

Acoperisul CSC

Motoarele (cu puteri de la 115 CP la 250 CP) si trenul de rulare au fost adaptate de la Passat si de la Golf. Intr-adevar, Eos este pozitionat intre cele doua segmente - cel al lui Golf si cel al lui Passat. Acoperisul sau CSC, cu o structura formata din cinci segmente, poate avea optional plafon din sticla. Linia incanta prin design si este foarte practic in acelasi timp.

Eos ofera un feeling veritabil de cabriolet. Rama superioara a parbrizului este foarte scurta comparativ cu cea a modelelor concurente. Astfel, parbrizul nu incomodeaza deloc pasagerii ca in cazul altor modele de cabriolete cu hard-top. Accesul in automobil este mult mai facil si nu se rapeste nimic din bucuria cerului deschis.

Datorita acestor caracteristci, Eos este o experienta unica in sofat, chiar si cand vremea nu permite rularea cu masina descoperita. In plus fata de acestea, hard-top-ul CSC ofera o foarte buna izolare fonica a interiorului, chiar si la vitezele ridicate de pe autostrada. Structura sa foarte solida este in acelasi timp si foarte eficienta impotriva tentativelor de spargere.

Hard-top-ul amovibil CSC functioneaza dupa cum urmeaza: el este coborat sau ridicat prin apasarea unui buton. Intregul proces de coborare a acoperisului dureaza 25 de secunde. In momentul in care butonul dintre scaunele din fata este apasat, partea centrala a primei sectiuni, dinspre parbriz, se misca spre spate.

Instantaneu, partea din spate a plafonului, cu montantul spate si partea centrala (virtual cu montantul central) sunt ridicate. Partea dinspre parbriz culiseaza apoi sub segmentul posterior formand un fel de "sandwich" compact. Un sistem hidraulic ridica capacul portbagajului si pregateste spatiul de depozitare din portbagaj pentru a primi acoperisul.

Design-ul interior

Per ansamblu, Eos ofera un interior elegant, special desenat pentru acest model. In timp ce unitatile de control cum ar fi cel de lumini, aerul conditionat si sistemele radio sunt cunoscute de la celelalte modele, Eos se prezinta in rest cu un bord ce contine elemente de design noi. Acestea se regasesc in primul rand la bord, apoi la panourile usilor si la sistemul de acces catre locurile din spate.

Citeste si:

La o scurta privire, se remarca elemente de design interior specifice pentru Volkswagen: consola centrala este proeminenta, iar partile laterale ale bordului se extind catre panourile usilor, ca doua aripi, intr-un desen neintrerupt. Gurile sistemului de ventilatie au un design special realizat pentru acest model, iar inelele din jurul acestora sunt cromate.

Dotari

Pe langa ergonomia perfecta si designul clar al instrumentarului de bord si al comenzilor, perfectiunea detaliilor se face remarcata imediat ce urci la bordul unui Eos. Sistemul de aer conditionat automat (Climatronic, standard pentru motorizarea V6) "recunoaste" daca acoperisul este coborat sau ridicat si isi coordoneaza functionarea ca atare. Cei care doresc sa asculte muzica la cea mai buna calitate chiar si atunci cand acoperisul este coborat vor aprecia cu siguranta sistemul audio de top de 600 wati, produs de Dynaudio.

Acesta a fost dezvoltat special pentru Eos de catre firma daneza Dynaudio; sistemul audio de inalta performanta include un amplificator digital pe zece canale si un sistem de zece difuzoare cu o pozitionare studiata. Indiferent ce sistem audio sau de navigatie este ales, antenele acestora nu vor fi niciodata vizibile in cazul unui Eos.
Un alt exemplu de tehnologie de top inglobata de Eos este sistemul AFS (Advanced Frontlight System). Acesta este un sistem de faruri adaptive, cu tehnologie bi-xenon, care sporeste considerabil siguranta soferului si a celorlalti participanti la trafic.

Nu doar sistemul de faruri adaptive cu xenon este un exemplu ca Volkswagen trateaza cu prioritate maxima problema sigurantei pasagerilor sai. Un bun exemplu este prezenta in echiparea standard a unui sistem special de protectie a pasagerilor in caz de rasturnare, cu roll-bar.
In momentul in care se detecteaza o acceleratie laterala peste limita normala si o inclinare a masinii, din spatele tetierelor locurilor posterioare se activeaza in maximum 0,25 secunde un roll-bar care va proteja pasagerii in caz de rasturnare. Structural si din punct de vedere al functionarii, sistemul de protectie in caz de rasturnare este similar celui folosit pentru New Bettle Cabriolet.

Noul Eos este echipat in acelasi timp si cu tetiere active, pentru prevenirea ranirilor in cazul unui impact din spate, si are de asemenea in dotare standard si patru airbaguri.
Patru airbaguri nu este insa corect spus, pentru ca Volkswagen a dotat Eos si cu doua airbaguri laterale speciale, denumite cap-torace. Acestea se deschid pe orizontala si pe verticala, avand rol si de airbaguri laterale si de airbaguri pentru cap, pentru cei doi pasageri din fata.

115, 150, 200 si, respectiv, 250 CP

Pentru ca senzatiile la sofat sa fie la inaltimea aspectului exterior al masinii, Eos a fost echipat cu cea mai noua tehnologie disponibila pentru motorizari in Volkswagen Grup. Eos este oferit cu patru motorizari pe benzina cu puteri de 115 CP, 150 CP, 200 CP si 250 CP, plus o motorizare diesel moderna, TDI, cu filtru de particule si o putere maxima de 140 CP.

Motorizarile cu patru cilindri in linie ce beneficiaza de tehnologia injectiei directe de benzina FSI ofera puteri de pana la 147 kW, pe cand motorizarea de top pe benzina de 184 kW are o configuratie cu sase cilindri amplasati in "V". Eos 2.0 FSI, cu o putere maxima de 110 kW, atinge o viteza maxima de 209 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 9,8 secunde. Versiunea supraalimentata, Eos 2.0 Turbo-FSI, este capabila de o viteza maxima de 232 km/h; acest Eos atinge 100 km/h cu start de pe loc in 7,8 secunde. Versiunea de top Eos 3.2 V6 vine echipata standard cu transmisia cu ambreiaj dublu - DSG.