"The Times" scrie ca selectia de filme de la Festivalul de Film de la Cannes din acest an este cea mai buna de pina acum. "Hollywood Reporter" acorda multa atentie peliculei lui Almodóvar, cireasa de pe tortul acestei editii. In "IFC News" puteti citi ca prezentarea filmului "Codul lui Da Vinci" in festival n-a fost o idee prea inspirata. "Libération" spune ca Porumboiu a debutat in forta cu "A fost sau n-a fost". "Screen" critica ritmul filmului "Cum mi-am petrecut sfirsitul lumii", care nu poate sustine ideea, dar pina la urma isi da OK-ul pe productia lui Mitulescu.

Regizorii se bucura la bere

Dupa ce si-a lansat la Cannes primul lungmetraj "A fost sau n-a fost?", tinarul cineast Corneliu Porumboiu afirma ca l-au surprins placut reactiile publicului. "Din vorba in vorba, am auzit ca ar fi placut, desi n-am vazut inca nimic in presa despre film. Dupa proiectie, oamenii din sala ne-au felicitat", povesteste regizorul. In lipsa comentariilor directe si punctuale din sala, Porumboiu vorbeste despre reactiile spectatorilor, asa cum le-a perceput el in timpul proiectiei: "Am simtit cum lumea a intrat intr-o poveste si aici chiar aveam emotii, pentru ca e o poveste romaneasca. Sala parea foarte calda si foarte prinsa de ecran". Cu tot entuziasmul alimentat de aceasta intimpinare buna la Cannes, tinarul regizor evita sa fie exagerat de optimist: "Daca mai ramine ceva dupa toate astea, cine stie".

Citeste si:

Pe urmele lui Cristi Puiu

De remarcat e totusi faptul ca atit filmul sau, cit si cel al lui Catalin Mitulescu au rulat cu sala plina. Ieri a aparut in "Libération" prima cronica la "A fost sau n-a fost?", in care se spune ca drumul deschis de Cristi Puiu cu "Moartea domnului Lazarescu", adica acela al umorului negru, se continua. Iar asta nu poate decit sa motiveze un regizor care debuteaza cu un lungmetraj la un astfel de festival. In afara proiectiilor si a bucuriilor personale, Porumboiu vede Cannes ca "foarte animat si foarte obositor. Distribuitorii si producatorii au foarte multa treaba, criticii alearga la trei-patru conferinte de presa, iar regizorii stau la bere".