Majoritatea oraselor tarii se confrunta cu aceeasi problema: lipsa locurilor de parcare. Cit despre statiile de parcare amenajate pentru taximetristi, situatia este aceeasi. In Bucuresti, "din cele 10.000 de taxiuri, numai 475 dispun de locuri de parcare", spune Calin Lupsa, comisar-sef al Biroului Tehnic din cadrul Brigazii de Politie Rutiera a Capitalei. Din aceasta cauza, taximetristii bucuresteni au primit in prima parte a anului peste 17.000 de amenzi pentru stationari ilegale.

Cerc vicios la volan

"Avem de-a face cu o slabiciune a sistemului legislativ, cu un cerc vicios", explica Idiana Nemes, administratorul unei firme de taximetrie din Timisoara, care este si presedintele Camerei Taximetristilor. Amenda pentru stationare ilegala este de 1.000.000 de lei, "iar spatiile de parcare nu sint suficiente. Cu toate acestea, nimeni nu poate refuza sa-ti dea licenta, din moment ce ai omologarile necesare si fiind dreptul tau de persoana fizica autorizata sa devii taximetrist, daca asta vrei", spune presedintele Camerei Taximetristilor. Ioan M., din Craiova, este taximetrist de zece ani si spune ca "este in dezavantajul nostru sa se mareasca numarul de taximetristi, pentru ca am ajuns sa ne «vinam» clientii".

Citeste si:

Amenda vine parcind

O solutie ar fi limitarea de catre primarii a numarului de autorizatii, insa reprezentantii acestora acuza taximetristii pentru neorganizare. "Raportat la numarul de taxiuri, nu vom putea gasi niciodata un numar suficient de locuri de parcare.

In Iasi sint 1.000 de astfel de locuri pentru taximetristi, in timp ce ei sint in numar de 1.800. Avem o echipa care se ocupa cu ridicarea masinilor care parcheaza in locul celor de taxi, dar problema s-ar pune cu totul altfel daca taximetristii ar fi mai organizati", spune Mihai Chirica, directorul Directiei Tehnice a Primariei din Iasi.