Un suierat lung si toate privirile calatorilor din Gara de Nord au fost atrase de o batrana locomotiva cu aburi, scaldata in lumina soarelui de dupa-amiaza, care tragea dupa ea cinci vagoane de lux.

Nu se turna niciun film, nu era nicio vedeta hollywoodiana prin preajma, ci "Orient Expresul" Romaniei, celebrul Tren Regal.

De-a lungul anilor, cu "Orient Expresul" Romaniei s-au plimbat Gheorghe heorghiu-Dej, Nicolae Ceausescu, Nichita Hrusciov, Todor Jivcov, Leonid Brejnev, Erik Honecker, Gerald Ford, Henry Kissinger.

Dupa o pauza de cativa ani, batranul, dar luxosul "Orient Expres" al Romaniei, a revenit sambata, la 15.47, la linia 14, in Gara de Nord, aducand cu el, de data aceasta, in loc de regi si presedinti faimosi, un grup vesel de turisti francezi.

"Am mers mai bine ca un personal. Am facut doua ore si jumatate", anunta nea Valer Candea, mecanicul mandru nevoie mare de locomotiva pe care o conduce.

"A scapat din trei bombardamente in al Doilea Razboi Mondial. E fabricata la Resita, in 1926. Merge cu pacura si carbon si foloseste apa ca sa formeze aburi. Da’ se misca cu 70 km la ora", ne-a mai spus nea Valer.

El a mai povestit ca, in ultimii doi ani, foarte multi romani cu bani au inchiriat "Orient Expresul" pentru petreceri si zile onomastice. De data aceasta, a adus de la Sinaia un grup de turisti francezi, aflati intr-un circuit in Romania, dornici sa ne vada tara, dar mai ales sa deguste intr-un mod original celebrele vinuri romanesti. "In saloanele trenului s-au purtat de-a lungul timpului negocieri care au schimbat soarta lumii", spune seful de tren, imbracat in uniforma eleganta de parada, cu emblema Directiei Princiare a CFR, exact ca pe vremea Regelui Carol.

In Salonul Regal, istoria pare sa se fi oprit: mobila din furnir de trandafir, scaune din piele de Cordoba cu puf de pinguin, cristale de Murano si oglinzi venetiene.

Vagonul Reginei, intim si elegant, este ornamentat tot cu lemn de trandafir si se continua cu sala de primire, unde regina Maria si prietenele sale se intalneau la un joc de tabinet.

Toate vagoanele au fost fabricate in iunie 1928 de celebrul fabricant italian de material rulant Ernesto Breda.

Trenul Regal se afla in grija Societatii Feroviare de Turism SFT-CFR SA. Ca si trenurile rustice "Moldovita" si Calugareni", Trenul Regal al Romaniei poate fi inchiriat de oricine si pe orice ruta din tara, pentru cel putin 7.000 euro fara TVA.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.