Un raport al organizatiei de mediu Eco Europa atrage atentia autoritatilor asupra "valorilor infricosatoare ale emisiilor carbogazoase cancerigene, deosebit de nocive pentru populatie". Cei mai afectati sunt conducatorii auto si pasagerii acestora, "gazati" cu toxine in propriile masini. Conform studiilor Eco Europa, automobilistii preiau aerul extrem de poluat, atmosfera din interiorul masinii fiind formata in majoritate din gazele toxice provenite din tevile de esapament ale autoturismelor din fata.

Poluarea fonica, dubla fata de limita admisa
Presedintele Eco Europa, Dragos Stan, a facut referire si la masurile ce trebuie adoptate pentru ameliorarea poluarii fonice, care a depasit cu mult valorile maxime admise (aproape 100 de decibeli, fata de 50 decibeli "firesti") mai ales pe arterele cu trafic intens din Capitala. Mai mult, din cauza poluarii cu oxizi si metale grele, in Bucuresti, aproximativ 50% din precipitatii au luat forma ploilor acide, in timp ce stratul de ozon este "practic inexistent".

"Este de inteles de ce rata mortalitatii este in continua crestere", a mai spus Dragos Stan. El a criticat autoritatile pentru lipsa de interes, aratand ca, cel putin in privinta noxelor auto, "in Uniunea Europeana, benzina cu plumb a fost interzisa de 10 ani".