In ultimul timp pe piata auto sunt disponibile o sumedenie de masini care pot cu usurinta sa atinga 300km/h. Insa nu putem spune acelasi lucru despre vehiculele cu punctaj ridicat la testele de siguranta.

Asta pentru ca viteza si design-ul supranumitelor "supercar-uri" atrag mai multi clienti catre un brand decat airbag-urile si ABS-ul. In timp ce concept-car-ul Ford Motor S2RV( Safety Scientific Research Vehicle) prezentat in 2002 nu s-a materializat niciodata intr-o masina de serie, vitezomanul Ford GF40, prototip deasemenea in 2002, s-a vandut in editie limitata. Se pare ca Ford arata mult mai sexy cu GT ca emblema, si asa cum se spune in publicitate, sex-ul vinde.

In urma unui studiu realizat de Forbes, a rezultat un top al celor mai sigure masini, si cum cand e vorba de siguranta, nu se prea inghesuie candidatii, au iesit 4 finaliste:

Acura RL- pret incepand de la 18.650$
Honda Civic - pret incepand de la 15,110$
Saab 9-3 - pret incepand de la 26,620$
Volvo S80 - pret incepand de la 27,400$

Topul a avut ca repere rezultatele la testele care privesc evitarea accidentelor, si testele NCAP.

Sex appeal-ul se traduce, din punctul de vedere al producatorilor, in cifre ridicate, dar in cazul tehnologiei de siguranta aproape niciodata nu se intampla.

Cu exceptia Honda Motor, a marcilor faimoase pentru construirea de masini sigure - Volvo, DaimlerChrysler si Mercedes, restul nu au vanzari mari.

Faptul ca Volvo este singurul actor de pe piata care a promovat ca prima prioritate siguranta, ne face sa credem ca alti producatori auto nu sunt increzatori ca siguranta poate duce la profit. Mercedes nu pune accentul pe siguranta in campaniile de promovare, se axeaza insa pe motoare puternice si interioare elegante lasand tehnologia de siguranta intr-un con de umbra.

Vom vedea in evolutia pietei cine va avea mai mult de castigat de pe urma strategiei de vanzare si nu ma refer strict la cifra de afaceri.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.