Un studiu american, publicat in revista "The American Journal of Clinical Nutrition", demonstreaza insa ca memoria poate fi substantial imbunatatita, in numai citeva minute, prin consumul unor alimente cu continut energetic crescut.

Studiul american arata ca nu numai alimentele cu continut crescut de glucoza pot imbuna tati performantele creierului, ci si alimentele cu aport energetic ridicat, indiferent daca este vorba de glucide, lipide sau proteine. Testele efectuate de specialisti au evaluat functionarea mai multor functii cerebrale: memoria de scurta si lunga durata, atentia si capacitatea de analiza a unor date si notiuni stocate deja in memorie. Studiul a cuprins atit barbati, cit si femei, de virste diferite. Lotul supus testelor a fost impartit in doua: jumatate dintre cei testati au primit bauturi energizante, iar cealalta jumatate, bauturi cu un continut caloric scazut.

S-a descoperit astfel ca la persoanele care au consumat bauturi cu continut caloric mare, ameliorarea performantelor cerebrale si a capacitatii de memorare a aparut dupa un interval de 15-60 de minute. Aceasta ameliorare a fost probata cu ajutorul unor teste de memorie standardizate. S-a constatat ca nu numai glucidele maresc puterea de memorare a creierului: lipidele si proteinele au acelasi efect. Nutritionistii au descoperit o serie de alimente, suplimente nutritive, vitamine si oligoelemente care pot "reintineri" memoria "vlaguita" de un regim de viata inadecvat.

Citeste si:

Alaturi de antrenamentul regulat al memoriei - care intretine circuitele neuronale - alimentatia joaca la rindul ei un rol extrem de important in buna functionare a "circuitelor" de memorare ale creierului. Printre acestea se numara vitamina B9 (acidul folic) - care se gasesc mai ales in legumele verzi (varza, salata), acizii grasi cu lant lung, de tip Omega 3 - care se gasesc mai ales in uleiul de peste si substantele de tipul cholinei, fosfatidilcolinei sau lecitinei.

Pentru persoanele virstnice, nutritionistii recomanda un regim care sa contina peste gras, preparat la cuptor sau marinat, de cel putin trei ori pe saptamina. Acest regim regenereaza membranele neuronilor cerebrali care astfel vor da un "randament" mai bun. Studiile au aratat si faptul ca extractele de Ginko biloba amelioreaza in mod semnificativ memorarea pe termen scurt. Din acest "cocktail" nu trebuie sa lipseasca vitaminele B1, B5, E si potasiul, necesare pentru sintetizarea, in organism, a acetilcolinei - susbstanta care transmite mesajele intre neuroni.