Cele mai noi telefoane mobile nu sint doar intr-o nebuna dezvoltare, ci contribuie si la schimbarea modului de viata.

Romanii se impart in doua categorii cind vine vorba despre 3G. "Avem un segment de clienti care folosesc 3G, dar nu beneficiaza in totalitate de serviciile oferite de aceasta tehnologie. Acestia sint interesati mai mult de terminalul in sine, ca element de imagine si de moda", declara Angelo Jambore, manager Data Services in cadrul Vodafone Romania. O alta categorie, mai numeroasa, este formata din clienti din mediul de afaceri, "care beneficiaza de toate facilitatile tehnologiei. Acestora li se ofera solutii pentru conectare wireless, care ofera acces rapid la Internet si la aplicatii precum e-mail, Intranet, monitor de trafic de date, viteze de transfer rapid. Clientii sint in principal din zona financiar-bancara, comert, IT sau media si sint deschisi fata de noile tehnologii si adoptarea rapida a acestora", continua Jambore. Oficialul Vodafone mai declara ca la nivel de utilizator final, cei care apeleaza la aceasta tehnologie sint persoane "cu functii de conducere sau din vinzari, cu o mobilitate ridicata si cu nevoia de a fi permanent conectati la resurse informationale".

Demitizarea portabila

Compania Motorola a realizat un studiu, "Generation HERE", pe 14 tari, adunind informatii despre utilizarea tehnologiei 3G. Daca in Japonia si in Suedia nu mai e neobisnuit ca adolescentii sa isi foloseasca telefoanele mobile pentru a accesa diverse servicii, studiul arata ca japonezii, chiar si cei trecuti de virsta a treia, au doua telefoane 3G: unul pentru uz personal si altul pentru inregistrarea fotografiilor si a filmelor cu nepotii. "In doar citiva ani, telefonul mobil a trecut de la conceptul misterios de instrument la indemina specialistilor sau a ciudatilor dependenti de gadget-uri la o componenta indispensabila si universala a vietii cotidiene", remarca realizatorii studiului.

Doar tu si restul lumii

Daca pina acum conversatiile mobile numarau doi interlocutori, 3G-ul leaga in prezent un grup de trei pina la citeva sute. "Fotografiatul unei rochii in cabinele de proba cu un telefon 3G si trimiterea imaginii prietenelor pentru a da un verdict nu este doar un scenariu de reclama, ci si o practica deja curenta in Coreea. 3G-ul ameninta si suprematia cartilor postale, fotografiile trimise astfel reducind la maximum nu doar distantele, ci si timpul in care acestea ajung", au observat specialistii Motorola.

De mina cu hands-free-ul

Relatia dintre utilizator si portabil este una dintre interactiunile cele mai supuse dezbaterii morale in era mobila. "Criticile sustin ca relationarea cu lumea printr-o bucata de tehnologie nu face contactul dintre oameni mai simplu, ci ii inlocuieste ca importanta, telefonul devenind obiectul afectiunii", se concluzioneaza in raport.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.