Decizia constructorului Dacia de a rechema la service jumatate din cele 40.000 de modele Logan comercializate pina acum, pentru rezolvarea unor probleme tehnice, a pus pe jar atit clientii, cit si posibilii amatori ai acestei noi masini fabricate de anul trecut la Colibasi sub licenta Renault. Destui dintre cei care pina mai ieri considerau ca Logan este o masina care isi merita banii si intentionau sa achizitioneze una in viitorul apropiat se gindesc acum si la alte variante. Una dintre cele mai la indemina este piata autoturismelor rulate.

Cel mai mare tirg de masini la mina a doua din Europa de est se afla in sudul Capitalei, la Vitan-Birzesti. Zilnic, aici se fac mii de tranzactii cu autovehicule second-hand, mai ales in zilele de la sfirsitul saptaminii. Dupa o perioada de acalmie, provocata de finalul de an, piata de la Vitan a cunoscut, weekend-ul, trecut o adevarata explozie de oferte, dar si de cereri, semn ca romanii au redevenit interesati de modele mai vechi, din import, a caror valoare a crescut astfel simtitor. Comerciantii sustin ca multi dintre cei care cauta sa achizitioneze in aceste zile o masina straina aveau de gind sa cumpere, in perioada imediat urmatoare, un Logan, dar au renuntat, se pare, dupa ce au aflat ca are citeva probleme tehnice.

Defecte banale

Despre defectiunile Loganului, in urma carora 20.000 de bucati au fost rechemate la service, reprezentantii constructorului argesean au comunicat ca acestea sint banale. 15.169 de Loganuri au fost la service-uri pentru inlocuirea cricului, piesa de depanare care nu rezista la greutatea masinii. La 2.224 de unitati, toate modelul Ambiance (cel mai ieftin), s-a descoperit dispunerea gresita a unui fir electric, iar alte 2.549 de masini au ajuns in ateliere pentru reprogramarea calculatorului care dirija injectia. Toate remedierile au fost efectuate pe banii companiei Dacia-Renault. Constantin Stroe, unul dintre conducatorii societatii argesene, a precizat ca aceste masuri reprezinta "un fapt normal, care este intilnit si la marii producatori si care a fost facut din respect pentru clientii Dacia".
Chiar daca in tirgul de la Vitan functioneaza un laborator performant de verificare tehnica a masinilor expuse spre vinzare de particulari, "ocaziile" au hibe mult mai mari decit cele ale Loganului.
Astfel, in disputa "Logan sau second-hand?" parerile sint impartite. Pentru cei care nu si-au facut deja o parere, oferim citeva exemple de masini la mina a doua, care au aceleasi preturi la care s-ar putea cumpara un Logan nou si cu garantie.
Modelul Dacia se comercializeaza in patru versiuni: Ambiance (5.700 de euro), Preferance (6.300 sau 6.700 de euro), Laureate (7.100 sau 7.500) si Ambition (8.000 de euro).

Oferte de 5.700 de euro (selectie)

Citeste si:

marca model motor putere an de fabricatie
- Audi 100 2.5 TDI 120 CP 1990
- BMW 525 2.5 189 CP 1990
- Chevrolet Lumina 2.2 150 CP 1987
- Daewoo Lanos 1.4 75 CP 2002
- Ford Mondeo 2.0 130 CP 1996
- Mercedes 250E 2.5 D 117 CP 1988
- Nissan Almera 1.6 104 CP 1997
- Renault Clio 1.4 75 CP 2000
- Dacia Solenza 1.4 75 CP 2004
- Volkswagen Passat 1.8 90 CP 1995

Oferte intre 6.300 si 7.500 de euro (selectie)

marca model motor putere an de fabricatie
- BMW 318 1.8 140 CP 1995
- Daewoo Cielo 1.5 80 CP 2004
- Ford Mondeo 1.8 116 CP 2002
- Mazda 323 1.8 107 CP 2001
- Mercedes 240E 3.0 150 CP 1993
- Opel Omega 2.0 134 CP 1998
- Renault Megane 1.6 110 CP 2001
- Skoda Octavia 1.6 102 CP 1998
- Toyota Carina 2.0 D 90 CP 1994
- Volvo 850 2.3 TI 235 CP 1997

Oferte de 8.000 de euro (selectie)

marca model motor putere an de fabricatie
- Chrysler Stratus 2.5 120 CP 2000
- Citro‘n Xsara 1.9 HDI 71 CP 2001
- Daewoo Leganza 2.0 133 CP 2001
- Hyundai Sonata 2.0 137 CP 1998
- Mercedes C180 1.8 120 CP 1996
- Opel Astra 2.0 D 100 CP 2001
- Peugeot 406 2.0 HDI 90 CP 2000
- Rover 600 2.0 130 CP 1996
- Volkswagen Passat 1.9 TDI 90 CP 1998
- Volvo S40 1.6 103 CP 1998.