Taximetristii romani vor avea nevoie de atestat profesional special, de un limbaj mai civilizat si de masini neuzate pentru a rezista pe piata europeana.

Autoritatile romane vor sa puna punct injuraturilor, fumului de tigara si pacalelilor practicate in mediul taximetristilor pentru a-i pregati sa faca fata mediului concurential aprig din Uniunea Europeana. Un proiect de lege care va fi prezentat Parlamentului saptamina aceasta, de un grup de cinci membri ai PNL, impune reguli stricte pentru ca un sofer sa fie demn de titulatura de taximetrist, iar masina pe care o conduce - de cea de taxi. Cit despre client, proiectul de lege ii interzice acestuia sa lase bacsis.

Cultura si masini mai bune

Pe linga atestatul de taximetrist, pe care soferii romani il vor putea obtine in urma unei testari organizate de Ministerul Transporturilor si cel al Administratiei, ei vor trebui sa aiba "un comportament civilizat in relatia cu clientul", asa cum se mentioneaza in proiectul la care a participat si Asociatia Nationala a Patronatului Operativ de Transport in Regim de Taxi, membra a Blocului National Sindical (BNS).

"Trebuie sa ne ordonam, sa ne civilizam, pentru ca vine concurenta peste noi acum, in 2007, si taximetristii romani risca sa fie scosi de pe piata", precizeaza Dumitru Costin, presedintele BNS. Dar e nevoie si de masini mai bune, spune acesta, pentru ca nu vor mai fi acceptate masinile uzate.

Asa ca au venit cu ideea sprijinirii taximetristilor pentru achizitionarea de masini nou-noute. "Vor da un avans de 1.000 de euro, iar apoi vor plati o suma lunara de 250-270 de euro. Si daca nu le mai vor dupa trei ani, exista posibilitatea buy-back", explica liderul BNS.

Autorizatii limitate, dar valabile cinci ani

Un avantaj pentru taximetristi va fi insa perioada mai mare de valabilitate a autorizatiei, cu care pot circula cinci ani, fara sa o mai reinnoiasca anual. Iar dupa zece ani, daca au fost cuminti, ei pot cere concesionarea acestei autorizatii. Insa proiectul prevede limitarea emiterii de astfel de acte de la primarii, adica o treime pentru persoanele private si restul pentru operatorii care au dispecerat taxi.

Autoritatile care nu respecta limitele si sprijina pirateria vor fi amendate cu 5.000 pina la 25.000 de lei noi.

Obligatiile taximetristului:

-sa isi schimbe masina o data la cinci ani

-sa se comporte civilizat

-sa nu pretinda bacsis

-sa ia orice pasager care ii face semn, mai putin pe cei aflati in stare de ebrietate

-sa ia orice fel de cursa, indiferent de distanta

-sa aleaga traseul optim

-sa asigure protectia clientului

-sa nu plece fara aparatul de taxat

-sa elibereze bon fiscal


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.