Saptamina trecuta, lansarea in Spania a serialului "Neveste disperate" a stabilit recordul istoric de audienta al unei productii americane in aceasta tara, un sfert din populatie cascind gura la vecinele de pe Wisteria Lane.

La noi, desi TVR a desfasurat o campanie intensa pentru promovarea serialului, productia ramine la o medie de 7 puncte de rating. Singura tara in care nevestele au fost la fel de prost primite este China, unde, din cauza continutului considerat deochiat, este difuzat dupa ora 00.00.

In schimb, din Germania pina in Africa de Sud si Singapore, serialul ocupa prima pozitie in clasamentul audientei. In ceea ce-i priveste pe fratii nevestelor, atit ca producator - ABC - , cit si ca succes si premii obtinute, "Naufragiatii" s-au lovit in Romania de aceeasi primire. Rating mediu de 16% in SUA, de 6% in Romania.

Prietenii il consoleaza pe Seinfeld

Daca e sa ne luam dupa piata americana, cea care conteaza, de altfel, cel mai mult in calculele producatorilor, cele mai de succes seriale din toate timpurile sint "Mash", "Cheers", "Seinfeld" si "Friends".

PRO TV a vazut clasamentul si, rind pe rind, cele patru s-au perindat si pe ecranele romanilor. In SUA, cel mai negru episod din "Prietenii tai", din perspectiva audientei, a strins doar 13 milioane de telespectatori, respectiv 12,8 puncte de rating, in timp ce ultimul act a atras 53 de milioane de curiosi.

La noi, media serialului e mai mica de un punct, desi episoadele difuzate in prezent de Pro Cinema sint in premiera.

Citeste si:

Nici Jerry Seinfeld nu i-a determinat pe foarte multi romani sa vada "serialul despre nimic".

In timp ce episodul final, difuzat in 1998, stringea 76 de milioane de americani in fata televizorului, la noi s-a oprit la pragul de putin peste 100.000 de oameni.

De o soarta mai buna s-a bucurat, cel putin in rindul publicului feminin, "Totul despre sex", care, cita vreme a fost difuzat de Acasa TV, a depasit 5 puncte de rating. Totusi, putin fata de media americana de 11 procente.

Seriale americane cu IQ

Faptul ca toate cele patru productii au fost difuzate in reluare de citeva ori arata fie ca PRO TV nu a avut cu ce sa-si umple spatiul de emisie, fie nu a inteles de ce nu a atins succesul asteptat, asa ca a incercat de mai multe ori.

Privit in comparatia noi-SUA, una dintre explicatiile semiesecului este ca, pentru americani, e vorba de "seriale-cult", care definesc un mod de viata dupa care tinjesc milioane de oameni. In fata publicului roman de tranzitie insa, ele s-au vazut trimise in categoria de nisa - tinar, orasean, fara obligatii si cu scaun la cap.