''Stam prost cu fabrica de profesori, cu metodica si psiho-pedagogia'', ne-a declarat Teodor Cimpeanu, profesor de Limba si literatura romana din Capitala, care recent a participat la corectarea lucrarilor de la simulare. ''Majoritatea profesorilor vin la clasa si dicteaza, dupa care le spun elevilor sa invete. Tinerii invata aproape cuvant cu cuvant compunerile, comentariile si de aceea, in momentul in care li se cere, spre exemplu, sa caracterizeze un personaj nu stiu concret ce sa scrie'', a adaugat Cimpeanu. In opinia sa, ''copilul trebuie invatat, in primul rand, sa gandeasca. Din pacate, Logica se preda abia in clasa a IX-a''. Pe de alta parte, ''la catedra vor veni profesori din ce in ce mai slab pregatiti, avand in vedere ca scoala de metodica si psiho-pedagogie lasa de dorit''.

Teodor Cimpeanu le atrage atentia elevilor ca in momentul in care li se cere sa comenteze un fragment din imn, oda sau pastel trebuie sa aiba, in primul rand, in vedere cateva intrebari: ''Ce idei si sentimente sunt acolo? Ce figuri de stil se folosesc si cum sunt ele folosite?''.

''SNEE ar trebui sa coboare stacheta''

Citeste si:

Din experienta avuta ca profesor si corector, in anii anteriori, la proba de Limba si literatura romana, Cimpeanu spune ca ''dintr-un fragment, multi elevi nu sunt in stare nici macar sa identifice figurile de stil care sugereaza anumite simturi sau nu precizeaza ce simturi sugereaza respectivele figuri de stil''. Totodata, dupa cum spune profesorul Cimpeanu, la caracterizarea unui personaj principal, elevii trebuie sa-si puna niste intrebari pe baza carora sa realizeze comentariul: ''Cine este personajul principal? Ce trasaturi fizice si morale are? Cum sunt reliefate insusirile personajului principal? Care sunt relatiile lui cu celelalte personaje din opera?''.

Potrivit acestuia, promovabilitatea de 50,07 la suta la simularea probei de Limba si literatura romana ar trebui sa dea de gandit si Serviciului National de Evaluare si Examinare (SNEE): ''La proba din vara ar trebui sa coboare stacheta''.

Pe de alta parte, Marian Banu, profesor de Istorie si inspector Imagine la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, spune ca ''in vara, la proba Istoria romanilor, SNEE trebuie sa elaboreze mai clar cerintele astfel incat sa fie intelese de catre elevii cu varste de 14 ani. Tinerii cu greu fac diferenta intre proces si fapta istorica. Trebuie accentuat procesul istoric si eliminata fapta istorica".