DataDot Technology SRL, reprezentanta in Romania a producatorului australian de echipamente de securitate, a incheiat ieri un protocol de colaborare cu Inspectotarul General al Politiei Romane. Scopul acestei actiuni este de a preveni si combate furturile de autovehicule.

"Daca o masina este furata din Germania si adusa in Romania, la un simplu control vamal sau chiar la un control de rutina pe strada politistii vor avea la dispozitie instrumentele care sa le permita verificarea rapida a codului de autentificare a masinii si identificarea proprietarului. Este un ADN al masinii", spune Eugen Ionda, directorul filialei din Romania.

Practic, sistemul propus de DataDot Technology este alcatuit dintr-o serie de microdiscuri, de dimensiunea unui fir de nisip, care sint inscriptionate cu laser cu multiple linii de cod. Acesta este unic pentru fiecare autovehicul in parte si contine numarul lui de identificare, format din 17 caractere.

Prin pulverizare, intr-o singura masina pot fi aplicate peste 7.000 de microdiscuri in diferite puncte.

Codul unic este citit la microscop

Citeste si:

Microdiscurile pot fi detectate cu ajutorul unei lampi cu lumina ultravioleta, iar codurile inscriptionate pot fi citite cu ajutorul unui microscop portabil sau digital. Potrivit oficialilor companiei, pentru inceput, peste 3.000 de politisti romani vor fi echipati cu dispozitive de depistare si citire a acestor coduri. Pina la sfirsitul anului, numarul lor va urca la 10.000 la nivel national. "Dupa implementarea tehnologiei DataDot in alte tari, unde avem protocoale similare, s-a constatat ca numarul furturilor de masini a scazut in cel mai rau caz cu 60% si in cel mai bun caz cu 93%", a spus Eugen Ionda, directorul filialei din Romania.

200 de euro pentru substanta-minune

Costurile de implementare a acestui sistem de securitate sint sub pragul de 200 de euro pentru fiecare masina in parte, au spus reprezentantii DataDot Technology. Tot ei sustin ca, in prezent, se afla in discutii cu producatorii locali de autovehicule si cu dealerii din Romania pentru implementarea acestui sistem pe cit mai multe masini vindute la noi in tara.

Cele mai importante piete pe care activeaza compania australiana sint Anglia, Norvegia, Germania, Polonia, Rusia, Statele Unite, China sau India. Printre producatorii de autovehicule care au adoptat aceasta tehnologie se numara Audi, in Australia si Marea Britanie, Porsche si BMW, tot in Australia, si Volkswagen, in Marea Britanie si Taiwan.