Este vorba despre astenia de primavara. Desi se pare ca ti-ai implinit somnul si nu ai lucrat prea mult la serviciu, dimineata apare o senzatie de epuizare si cafeaua nu are niciun efect. De ce? Fiindca rezerva de vitamine e pe sfarsite si nu acopera necesitatile organismului, in care s-au acumulat de-a lungul iernii si toxine. O alimentatie corespunzatoare si foarte bine gandita ar putea ajuta la refacerea vitalitatii si a starii de bine. Specialistii in nutritie recomanda sa reducem consumul de paste fainoase si dulciuri si sa le inlocuim cu toate sursele de vitamine accesibile. Cerealele reprezinta o combinatie ideala de vitamine si minerale si pot asigura energia necesara in aceasta perioada a anului.

Gustoase si usor de preparat, cerealele contin fibre, minerale, vitamine si carbohidrati, fiind foarte importante pentru mentinerea echilibrului alimentar si implicit a sanatatii. Fructele sunt importante, fiind bogate in antioxidanti si in vitamina C. In functie de gust, pot fi consumate ca atare sau in combinatie cu cereale. O alta combinatie excelenta pentru sanatate sunt cerealele si mierea, aceasta fiind deosebit de sanatoasa si bogata in vitamine. Una dintre recomandarile nutritionistilor este o portie de 4-5 mere pe zi, portocale si morcovi, o salata din cruditati facuta cu mar, morcov si sfecla cu patrunjel verde tocat. O sursa de vitamina C, importanta in prevenirea gripei, este si varza murata. Bea cel putin cate un pahar de suc natural, o sursa nu numai de vitamine, dar si de pectine.