Cercetarea a studiat 250 de elevi de scoala primara, implicati intr-un proiect-pilot creat pentru a ameliora comportamentele "naravase". Echipa de la Institutul pentru Educatie de la Universitatea din Londra a descoperit ca tehnica "cu binisorul" a dat rezultate remarcabile in reducerea comportamentului necorespunzator si in imbunatatirea prezentei elevilor la cursuri. De asemenea, elevii care au participat la proiect si-au imbunatatit rezultatele la testele nationale de engleza si matematica.
Invatatorii au fost incurajati sa se concentreze asupra imbunatatirii comportamentului din toate punctele de vedere.

La orele de sport, spre exemplu, acestia i-au invatat pe copii conceptul de "fair-play", munca in echipa si cum sa castige si sa piarda frumos.
Rezultatele au aratat ca in cazul a 90% din scolile care au participat la experiment s-a observat o reducere a excluderii celor cu comportamente negative si in 80% dintre institutii elevii-problema si-au imbunatatit frecventa scolara. Intr-o scoala din Plymouth a fost inregistrata o scadere semnificativa a incidentelor serioase de pe terenurile de joaca, de la 15 la zero, in primul an in care a fost aplicat proiectul.

Guvernul britanic a avut tendinta de a incuraja abordarea "toleranta zero" fata de elevii care creeaza probleme. Dar, dupa rezultatul studiului, oficialitatile intentioneaza sa aplice sistemul in toate scolile primare.