Victoriei, Universitate, Unirii, Splaiul Independentei, Cotroceni, Basarab. Acestea sint doar citeva dintre zonele unde se preconizeaza un trafic infernal. Aici se vor derula proiectele propuse de primarul Adriean Videanu, care vizeaza actiuni de reparatii ale drumurilor, modernizarea liniilor de tramvai sau realizarea unor pasaje moderne. Majoritatea lucrarilor necesare realizarii proiectelor in aceste zone vor dura, dupa estimarile specialistilor primariei, din 2006 pina in 2010, in functie de complexitate.

43% din strazi intra in reparatii

Pentru repararea a 1.800 de strazi, conducerea primariei Capitalei si-a propus sa cheltuiasca, pina in 2008, 450 de milioane de euro. Astfel ca in reparatii vor intra 790 km de strazi, ceea ce inseamna 43% din reteaua drumurilor bucurestene.

Cert este ca, in urmatorii trei-patru ani, in Bucuresti, in zonele afectate de lucrarile de reparatii, circulatia va fi paralizata sau cel putin ingreunata. Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi si Drumuri din cadrul primariei, spune ca "este nevoie de intelegere din partea conducatorilor auto", pentru ca aceste lucrari trebuie incepute cit mai repede.

"Cu tiriita nu iese nimic"

Aceeasi parere este impartasita si de viceprimarul Capitalei, Razvan Murgeanu. "Bucurestiul trebuie sa isi schimbe fata. Daca nu facem asta acum, comunitatea va avea de suferit mult mai mult".

Murgeanu a explicat ca, daca lucrarile nu se incep acum si nu sint facute rapid, "in urmatorii ani, va fi un calvar pe strazile Capitalei in orele de virf. Daca facem iar cu tiriita nu iese nimic bun". De aceea, intentia reprezentantilor primariei este sa termine toate proiectele peste cinci ani, si care implica aproape 200 de strazi si bulevarde, in maximum trei, patru ani, potrivit directorului Gheorghe Udriste.

Citeste si:

Acesta nu se asteapta totusi ca reparatiile sa blocheze circulatia pe arterele vizate, avind in vedere ca "pe cele 150 de bulevarde deja in constructie se circula omeneste". Primaria va demara si proiectul de construire a bulevardului Uranus, lung de 1,5 km, care va face legatura intre Pod Hasdeu si Bd. George Cosbuc.

Scopul este decongestionarea traficului in zona traversarii riului Dimbovita spre 13 Septembrie.

Pasaj de 140 de milioane de euro

Unul dintre cele mai costisitoare si de amploare proiecte propuse de Videanu este construirea Pasajului Basarab, care va dura pina in 2010. Pasajul, estimat la aproape 140 de milioane de euro, va face legatura intre Nicolae Titulescu si Grozavesti si presupune o rampa deasupra arterelor Calea Grivitei si Orhideelor.

Insa constructia pasajului va afecta, in functie de evolutia proiectului, circulatia pe o serie de strazi importante din zona Basarab, Gara de Nord, Giulesti si Orhideelor, zone intens circulate de bucuresteni. •

Cei mai multi bani pleaca la strazi

In bugetul pe anul 2006, pe care edilii Capitalei l-au votat saptamina trecuta, cei mai multi bani au fost alocati pentru refacerea sau modernizarea infrastructurii. Din totalul de aproximativ patru miliarde de lei noi, cel mai mare buget din ultimii 16 ani, peste 3,5 miliarde au fost alocate strazilor Capitalei.