Adi de Vito, Florin Salam, Nicolae Guta, Vali Vijelie, Adi de la Valcea, Sorin Copilul de Aur, Minodora, Carmen serban - iata doar cateva dintre cele mai sonore nume ale unui fenomen subcultural care a infestat treptat Romania dupa '89.

De astazi, aceste importante VIP-uri au un motiv in plus de mandrie: in cadrul unui studiu mai larg facut sub egida Ministerului Culturii si Cultelor, s-a realizat un portret-robot al manelistului roman.

Iubitorul de manele este, in general, un tanar intre 25 si 35 de ani, cu un nivel de educatie scazut: scoala generala, liceu, cel mult postliceala. Ceea ce este de remarcat: venitul acestuia este peste mediu. Manelistul roman apartine oraselor cu o infrastructura bogata, relativ media pe tara. Gospodaria acestuia este bine dotata cu aparatura audiovideo (televizor, CD-player etc). Nu are carti! Sau, in fine, numarul de carti din casa acestuia rareori trece de cifra 20...

Nu a vizitat muzee, nu s-a dus la teatru. Cel care prefera manelele altor genuri muzicale are, de obicei, profesii fara responsabilitati majore (nu are capacitati decizionale). Manelistul nu apartine locuitorilor de la tara, ci "este cel mai adesea un smecheras de la oras" - ne-a declarat Radu Malureanu, unul dintre autorii studiului, director-adjunct al Centrului de Studii si Cercetari in Domeniul Culturii (CSCDC) ce apartine de Ministerul Culturii si Cultelor.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.