Masina de lux din ziua de zi poate fi o berlina eleganta, o decapotabila super-sportiva sau un SUV care se catara pe teren accidentat. Pentru a-si justifica pretul, obiectele ravnite sunt burdusite cu echipamente electronice foarte sofisiticate care nu se remarca in special prin fiabilitate. Este un cerc vicios: spui despre o masina de lux ca are defecte, dar in acelasi timp pe acea masina sunt montate echipamente pe care le vedem doar prin filme.

Forbes in colaborare cu Consumer Reports a intocmit o lista cu masini de lux care au calcat pragul service-urilor, in urma sesizarii clientilor. Este adevarat ca publicul-tinta al acestor automobile este foarte pretentios, insa chiar si asa, Lexus, divizia de lux a japonezilor de la Toyota nu se regaseste pe aceasta lista, nici prin LS 430, nici RX 330.

Consumer Reports a intocmit lista dupa ce a analizat date provenite de la 810.000 autovehicule din perioada 1997-2004. Pentru a da verdictul de fiabilitate, se iau in calcul ultimii trei ani. Multe dintre probleme au fost rezolvate pe parcurs de catre producatori prin reteaua de dealeri, iar majoritatea defectelor nu se aplica unitatilor vandute in 2005. Consumer Reports reprezinta punctul de referinta pentru calitatea/fiabilitatea modelelor de autovehicule, prin analizarea de date culese de la posesori in SUA.

Lista se refera la autovehicule comercializate si analizate in Statele Unite.

Lista masinilor scumpe, dar cu vizite la service (in ordine alfabetica)

BMW Seria 5

O adevarata surpriza pentru piata auto, avand in vedere ca vorbim despre un automobil cu sange german. Cu toate acestea, Seria 5 a obtinut un rating sub media pe industrie pentru sistemele electrice si subansamble ale caroseriei. In terminologia Consumer Reports, problemele electrice includ oglinzi electrice, trapa, geamuri electrice, inchidere centralizata, sisteme audio, de navigatie si car-entertainment, in timp ce problemele de caroserie se refera la defecte aparute la geamuri mecanice, oglinzi actionate mecanic, trapa actionata mecanic, incuietori, usi, balamale, mecanismele de sustinere a scaunelor, centuri de siguranta si defecte ale suprafetei vitrate.

BMW Seria 7

Acest model a inregistrat defectiuni si probleme tehnice inca din primii doi ani de existenta. Modelele fabricate in 2002 si 2003 au obtinut calificativul "slab" pentru echipamentele electrice. Asta inseamna ca 15% dintre proprietari au raportat defecte.

Citeste si:

Jaguar S-Type

O multime de probleme tehnice s-au abatut asupra acestui model. De exemplu, generatia 2003 a obtinut ratinguri sub media industriei, pentru sistemul de alimentare cu combustibil, transmisie, sisteme electrice, aer conditionat, suspensii, frane, integritatea sasiului si integritatea ansamblarii componentelor caroseriei. Mai adaugam si zgomote parazite, scartaituri, chedere defectuoase, zgomot la vant, infiltrari de apa

Jaguar X-Type

Pe scurt: modelul din 2002 a obtinut rating sub media pe industrie in 12 din cele 14 categorii pe care Consumer Reports le ia in calcul in stabilirea calificativului de fiabilitate.

Land Rover Freelander

Modelul din 2002 se poate lauda cu performanta de a fi obtinut un rating mediu pentru sistemul de evacuare a gazelor de esapament. La celelalte 13 categorii a punctat sub media pe industrie. Cele mai slabe cotatii le-a obtinut la sistemele electrice, frane si mecanisme asistate electric.

Lincoln Navigator

Modelele produse in intervalul 2002-2004 stau prost la suspensie, sisteme electrice, aer conditionat, integritatea caroseriei si a ansamblarii acesteia, defecte la vopsea, finisari, rugina.