Operativitatea cu care intervin la evenimente ori relatia cu cetatenii care calca pragul celor 25 de sectii din Capitala, sunt doar cateva dintre probele de "foc" prin care chestorul Dan Valentin Fatuloiu si-a testat subalternii.

Fara sa stie ca o echipa de control de la IGPR ii monitorizeaza non-stop, oamenii legii de la sectiile 1, 8, 12, 14, 18 si 22 au aflat abia ieri daca au indeplinit toate conditiile. Management performant si eficient, cu accent deosebit pe relatia cu publicul, atat prin constituirea sau amenajarea unor spatii de primire adecvate, civilizate, cat si prin oferirea de servicii calificate pentru toti cetatenii. Sunt cateva dintre ambitiile conducerii Politiei Romane pentru alinierea la standarde europene. Chiar daca suna pretentios, acest lucru este o necesitate. Nu mai este un secret pentru nimeni ca exista inca sectii de politie fara dotari minime.

Mobilier invechit, pereti nezugraviti si nelipsitele gratii. Daca la acest "tablou" adaugam si un ofiter de serviciu prea plictisit de munca pe care o face si care nu catadicseste sa ofere vreo informatie, avem o imagine completa a ceea ce a functionat pana nu demult. Pana in acest moment, la nivel national, se precizeaza intr-un comunicat al IGPR, au fost modernizate 95 de astfel de locuri de primire pentru cetateni, alocandu-se 9,276 ROL. In toate institutiile au fost infiintate birouri de relatii cu publicul, persoane specializate fiind desemnate sa ocupe acest posturi.

Interventie in 5 minute

Citeste si:

La inceputul lunii ianuarie a.c., conducerea Politiei Romane a dispus constituirea unui grup de monitorizare la nivelul institutiei pentru evaluarea stadiului executarii lucrarilor de amenajare a spatiilor de primire a publicului, a modului de comportare al politistilor, inclusiv portul uniformei in timpul serviciului, dar, in mod special, evaluarea timpilor la interventii, prin sesizarea evenimentului la 112. Sase sectii, respectiv 1, 8, 12, 14, 18 si 22, au fost supuse testului, concluzionandu-se ca activitatea lor este corespunzatoare, cu mici exceptii. La Sectia 12, s-a constatat ca incaperea unde trebuie primiti cetatenii era dominata de dezordine, iar agentul care asigura relatia cu publicul era, in acelasi timp, si ajutor al ofiterului de serviciu.

Un obiectiv deosebit de important urmarit de gupul de monitorizare a fost cel privind timpului de reactie al echipei de interventie a unitatilor de politie, in cazul semnalarii unui eveniment prin intermediul apelului de urgenta 112. La Sectia 1, deplasarea pana la locul incidentului a durat 11 minute. Echipajul care a intervenit s-a orientat greu in teren si din cauza traficului aglomerat, solicitand repetat ofiterului de serviciu lamuriri.

La Sectia 12, timpul de interventie a fost de 9 minute. De fapt, timpul de reactie a fost doar de 3 minute, restul de 6 scurgandu-se cu transmiterea datelor la interventie de la primul dispecer pana echipajul respectiv. Cei mai rapizi au fost politistii de la Sectia 22, care au ajuns la fata locului in doar 5 minute, iar cel mai lung timp de reactie s-a inregistrat la Sectia 18, respectiv 12 minute.