Regula nu se aplica si in ce priveste ridicarea masinilor parcate ilegal

Soferii bucuresteni vor achita "buvinieta", dar peste doi-trei ani, dupa ce au primit ieri un ragaz de la primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, care sustine ca municipalitatea mai are si alte proiecte in derulare, considerate prioritare.

Taxa ar putea fi asemanatoare celei percepute de Administratia Nationala a Drumurilor (AND) - pentru a putea circula prin centrul Capitalei, potrivit unei initiative municipale aflate in stadiul de proiect.
In opinia municipalitatii, taxa - denumita buvinieta dupa modelul AND, rovinieta - nu este o noutate, ea functionand cu succes si in alte capitale si este considerata o masura de descongestionare a traficului, pe de o parte, iar pe de alta parte de reducere a nivelului de poluare. Initiativa a aparut in urma unui studiu de management al traficului, potrivit caruia instituirea taxei ar putea duce la reducerea poluarii si a traficului in zonele ultracentrale.

Daca ar fi introdusa, soferii bucuresteni ar urma sa plateasca o taxa anuala stabilita in functie de capacitatea cilindrica a motorului masinii, de modelul, dimensiunile si greutatea vehiculului.
Banii incasati din aceste taxe ar urma a fi folositi pentru investitii in infrastructura rutiera.
Arterele vizate de municipalitate pentru introducerea acestei taxe ar fi tronsonul cuprins intre Piata Unirii si Piata Victoriei, respectiv Bulevardul I.C. Bratianu - Bd. Nicolae Balcescu - Bd. General Gh. Magheru - Bd. Lascar Catargiu. Soferii platesc, la ora actuala, o taxa anuala pentru a circula pe drumurile nationale, impusa de Ministerul Transporturilor. Taxa - denumita rovinieta - este platita anual si are o valabilitate de 12 luni incepand cu data achitarii taxei. Cuantumul rovinietei este de 24 de euro pentru autoturismele non-Euro, 21 de euro pentru modelele care respecta normele de poluare Euro I, respectiv 16,8 euro pentru Euro II.

In cazul microbuzelor, taxa de drum este de 216 euro (non-Euro), 210 euro (Euro I) si 204 euro (Euro II). Posesorii de autocare platesc 510 euro (non-Euro), 450 de euro (Euro I) si 390 de euro Euro II).
In privinta masinilor parcate ilegal pe arterele principale ale Capitalei, primarul general a fost insa de neinduplecat si a declarat raspicat ca acestea vor fi ridicate de municipalitate, iar proprietarii vor fi nevoiti sa achite o taxa de cel putin 1.000 de lei pentru a-si recupera vehiculul.

Toate masinile parcate neregulamentar pe arterele principale ale orasului vor fi ridicate si depozitate in locuri speciale, proprietarii acestora fiind nevoiti sa achite o amenda pentru parcarea ilegala, precum si taxele de transport, depozitare si paza a autovehiculului.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.