Tranzactia va costa 94 milioane euro, banii venind de la bugetul Primariei Capitalei, a declarat pentru "Averea" Gheorghe Aron, directorul general al RATB. Livrarea autobuzelor se va desfasura pe o perioada de doi ani, 400 de autobuze in cursul acestui an, restul de 100 urmand sa fie furnizate la jumatatea anului viitor. Autobuzele vor intra in baza auto a RATB incepand cu luna iunie 2006, cate 60 de exemplare pe luna, iar in 2007, din luna martie pana in iulie vor fi livrate si celelalte 100 de unitati. Platile vor fi efectuate esalonat, la 60 de zile de la fiecare livrare. Contractul a fost semnat la sfarsitul anului trecut, pe data de 23 decembrie. Autobuzele au o garantie de 3 ani de zile, fiind dotate cu sisteme de climatizare si facilitati pentru persoanele handicapate conform cerintelor europene: podea coborata pe toata lungimea autobuzului, rampa pentru persoanele cu dizabilitati fizice, motoare ecologice care respecta normele de poluare ale UE, post de conducere ergonomic.

Autobuzele noi ar putea compensa desfiintarea liniilor de maxi-taxi, care circulau in paralel pe marile trasee bucurestene de transport in comun. RATB intentioneaza sa-si innoiasca parcul auto, urmand ca pe parcurs ce vin noile autobuze, cele vechi sa fie supuse unei verificari tehnice riguroase si sa fie trecute pe linie moarta daca nu mai fac fata noilor norme europene, sustin sefii companiei. "Autobuzele vechi care nu corespund normelor europene vor fi scoase din circulatie dupa o verificare tehnica riguroasa", a declarat pentru "Averea" Gheorghe Aron, directorul general al companiei RATB. Achizitiile de autobuze nu se vor opri aici, aceasta tranzactie va fi urmata si de altele, a adaugat directorul general al RATB. In prezent, baza auto al RATB detine in jur de 2.500 de autobuze, tramvaie, troleibuze, din care peste 60% sunt invechite.

Dintre acestea, parcul circulant al RATB cuprinde 876 de autobuze, 400 de tramvaie si 242 de troleibuze. Achizitiile realizate RATB fac parte dintr-un proiect mai larg de eficientizare a transportului din Bucuresti, a precizat Stefan Pirpiliu, presedintele Comisiei Transporturi si Infrastructura Urbana din cadrul Primariei capitalei. Proiectul urmareste corelarea mijloacelor de transport din Bucuresti pentru a se spori eficienta acestora. In acest sens, in cursul acestui an urmeaza sa fie efectuat un studiu local prin care sa fie identificate zonele deficitare de trafic din Bucuresti, a explicat Pirpiliu.

Citeste si:

Toate mijloacele de transport din Bucuresti, RATB-ul, Metrorex-ul, companiile de maxi-taxi si chiar si regionala CFR, vor fi evaluate pentru a se analiza eficienta lor, pentru a se elimina zonele deficitare la capitolul transport calatori. Un prim pas al acestui proiect este instalarea de aparate de taxare automata cu bilet sau abonament unic, atat pentru RATB, cat si pentru Metrorex, iar pe viitor, iar cele doua companii se vor uni in Autoritatea Metropolitana de Transport. Regionala CFR Bucuresti face parte din acest proiect extins, urmand a fi complementara cu viitoarea zona metropolitana.