Specialistii revistei "Gras sau slab" au contabilizat cele mai frecvente erori pe care le facem cand ne hranim. Iata care este topul acestora si ce anume trebuie schimbat.

1 Niciodata nu sari peste vreo masa, crezand ca vei reduce numarul caloriilor! La cateva ore dupa ora la care trebuia sa mananci, risti sa clachezi si sa ai o mare pofta de mancare careia nu-i vei putea rezista.

2 Evita sa mai mananci intre mese, haotic sau sa rontai cate ceva luand asa-zisele gustari. Corpul tau nu va uita caloriile in plus pe care i le furnizezi.

3 Renunta la obiceiul de a mai consuma bauturi dulci sau alcoolice. Un gram de alcool inseamna 7 calorii, un pahar cu vin are 70 calorii, iar un litru de vin aproximativ 700 calorii. Bea apa plata, ceai si cafea fara zahar.

4 Nu amesteca multe alimente la o masa. Nu e recomandata combinarea pestelui cu cartofii prajiti, iar consumarea in aceeasi zi de branza, mezeluri si chipsuri este chiar nociva.


5 Nu-ti impune sa renunti de tot la alimentele care-ti placeau. Mananca putin din fiecare.

Citeste si:

6 Nu e indicat sa ignori legumele si fructele. Bogate in fibre si vitamine, ajuta si la scaderea colesterolului din sange. Asa ca reintrodu-le in alimentatie.

7 Sa te grabesti cand mananci e o mare greseala. Ca sa i se transmita senzatia de satietate, creierul nostru are nevoie de cel putin 15 minute. Asadar, fa-ti intotdeauna timp pentru a manca si mesteca foarte bine alimentele.

8 Nu e deloc bine sa mananci in fata televizorului sau in timp ce citesti. Trebuie sa mananci numai la masa, fara a avea in paralel o alta activitate.

9 Nu te duce la supermarketuri fara sa faci dinainte o lista precisa a cumparaturilor, fara sa mananci, pentru ca vor aparea prea multe tentatii carora nu le vei rezista.

10 Gandeste-te cu mult timp inainte din ce alimente se va compune masa ta. In caz contrar, cand ti se va face foame te vei napusti asupra produselor usor de preparat si care, din pacate, au multe calorii.