Municipalitatea va scoate la vanzare, incepand de maine, caietul de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate in vederea realizarii liniei de metrou, a anuntat ieri Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei, din Primaria Capitalei.

Banii pentru realizarea studiului vor proveni din fondurile municipalitatii, care va contracta un "yen-credit". "Yen-creditul este la ora actuala cel mai ieftin credit guvernamental. Atat premierul Romaniei, cat si primarul general, au trimis deja scrisori de intentie Guvernului japonez, in vederea demararii unor negocieri pentru obtinerea finantarii. Daca obtinem acordul din partea Japoniei, negocierile vor incepe din luna februarie, dupa finalizarea licitatiei pentru realizarea studiului de fezabilitate", a afirmat Udriste. Proiectul liniei de metrou Gara de Nord - Bulevardul Ion Mihalache (fost 1 Mai) - Otopeni presupune realizarea unei legaturi rapide intre aeroportul Otopeni si Bucuresti.

Traseul metroului va fi atat subteran, cat si suprateran, distanta urmand sa fie parcursa in maximum 25 de minute. "Municipalitatea poate sa realizeze acest proiect, mai ales ca metroul va trece in scurta vreme definitiv in subordinea Primariei, mai precis inainte de a se constitui Autoritatea Metropolitana de Transport. Orasul se dezvolta dupa necesitatile sale, iar o legatura rapida intre cea mai mare gara si aeroportul international este vitala", a mai spus Udriste. Printre avantajele realizarii acestui proiect se numara si legaturile cu cele mai importante puncte din nordul orasului, relatiile est-nord, sau sud-nord urmand sa devina mult mai rapide, a mai explicat Udriste.

Citeste si:

Caietul de sarcini pentru realizarea proiectului liniei de metrou va fi pus in vanzare incepand de marti, 10 ianuarie, pretul unui exemplar fiind de 50 de lei (500.000 de lei vechi). Data limita pentru depunerea ofertelor este 21 februarie, in aceeasi zi urmand a fi anuntate si societatile admise pentru participarea la licitatie, iar garantia de participare la licitatie este de 300.000 lei (3 miliarde lei vechi).

Realizarea liniei de metrou face parte dintr-un amplu program de dezvoltare a Municipiului Bucuresti in 2005-2008.