Pentru a te mentine intr-o forma buna, pentru a gandi tot timpul pozitiv, ai la dispozitie doi parteneri de nadejde: alimentele si suplimentele dietetice.

Vei sa slabesti? Trebuie sa ai un ritm de viata bun. Pentru a avea un ritm de viata bun, fara ca nervii tai sa fie solicitati la maximum, te poti folosi de calmante naturale pe care le poti descoperi in alimente.

Alimentele iti furnizeaza in mod continuu nutrientii atat de necesari si sanatosi pentru sistemul nervos. Te ajuta sa fii intr-o stare buna, sa te simti bine, sa iti menti nivelul bun de energie, sa nu iti pierzi vitalitatea si linistea. E important sa le alegi cu grija.

Pentru a ne mentine buna dispozitie si energia, expertii recomanda sa includem in alimentatie o serie de alimente.

Lipsa vitaminei C are legatura cu starile depresive

Pentru a te linisti, poti sa consumi banane, pentru calmarea nervilor. Banana este bogata in vitamine si mai ales in vitamina B6, care se implica in transformarea componentelor proteice in serotonina, o substanta chimica relaxanta ce reduce starea de neliniste.

Portocala joaca un rol important in calmarea sistemului nervos. Acest fruct contine si alte componente, ca de exemplu magneziu, acid folic, vitamina C si fibra vegetala. Toate acestea ajuta la schimbarea starii de spirit si la refacerea structurilor din organism slabite din cauza stresului. De asemenea, nu uita ca portocalei i se mai spune si "antistres". Atunci cand organismul se afla intr-o stare avansata de stres sau neliniste, scade capacitatea acestuia de a se apara. In aceasta situatie, este necesar sa se creasca consumul zilnic de vitamina C, a carei lipsa este direct legata de depresie. Portocalele sunt bogate in acest oxidant si de asemenea sunt extrem de sanatoase.

Consuma drojdie de bere pentru a-ti ridica tonusul. Aceasta contine foarte multe vitamine din complexul B, care ajuta la reglarea functiilor sistemului nervos si scad tensiunea; in afara de calciu si fier, care combat anemia si slabiciunea organismului, drojdia este extrem de bogata in crom, un mineral al carui deficit cauzeaza o senzatie de neliniste, dar si in fosfor, care este esential pentru transmiterea impulsurilor nervoase.

Citeste si:

Consuma multa cacao. Multe studii au indicat faptul ca substantele componente ale acestui aliment cresc secretia de serotonina, una din substantele care transmit semnale creierului si centrilor nervosi, ajutand astfel la o stare de spirit mai buna. Mai mult decat atat, ciocolata creste productia de feniletilamina, o substanta pe care o lanseaza creierul atunci cand primeste un stimul emotional si contine componente precum cafeina, ce stimuleaza activitatea intelectuala si agerimea mintala.

Include ovazul in dieta ta. Daca iti lipseste vitalitatea, aceasta cereala extrem de energetica contine vitaminele B6 si B5, ale caror carente sunt legate de schimbarea de stari, de durere de cap si de oboseala.

Ovazul este considerat a fi cereala cu cele mai multe substante hranitoare, datorita cantitatii si calitatii continutului sau de proteine, grasimi nesaturate, carbohidrati, vitamine, minerale si fibra. Bogatia sa este ca o fantana de energie si, de aceea, ovazul este alimentul ideal pentru cei care se simt slabiti, fara forta, cu o senzatie permanenta de somn sau care se simt derutati sau stresati.

Consuma orez integral. Acesta elibereaza progresiv energia pe care o produc carbohidratii sai, care stabilizeaza vitalitatea pe intreaga durata a zilei, evitand caderile si oboseala. Acesta are de asemenea un efect calmant, datorita vitaminelor din complexul B pe care le contine din abundenta.

Painea de secara este de asemenea un aliment extrem de bun pentru organism si pentru starea ta de spirit. Cateodata, starile proaste sunt legate de lipsa vitaminelor din complexul B, pe care aceasta paine le contine din abundenta. Consumul regulat al acestei paini nu numai ca este bun pentru sistemul nervos, dar este bun si pentru vasele de sange, artere si intestine.

Poti sa cazi in tentatia merelor. Acest fruct, care se digera extrem de repede, are un efect echilibrant al zaharului si glucozei in sange si, de aceea, se ajunge la energia necesara organismului. Fructoza din mar se asimileaza si elibereaza energia gradual, datorita abundentei sale de zaharuri si de fibra.

Specialistii recomanda portocalele persoanelor care lucreaza in mediu de stres. Vitamina C din acest fruct are un rol determinant in linistirea sistemului nervos