U TV este de 6 luni pe piata. Investitie de 700.000 de euro. Sorana Urdareanu, patroana la 26 de ani, si Dan Fintescu, director de programe la 27 de ani, povestesc despre Universul unei televiziuni ce emite de pe un supercomputer.

Sorana patroana

Am terminat Business in Marea Britanie si am observat evolutia unor canale de televiziune ce merg pe principiul de a-si lasa telespectatorii sa-si voteze melodia pe care s-o asculte in continuare. Noi am adaptat sistemul si votarea se face prin sms. In viitorul apropiat, vom fi accesati si pe baza de cartela prepay.

Sorana si parintii

Am cautat investitor in strainatate. Dar cei de acolo erau destul de inflexibili. Asa ca, cu greu, i-am convins pe parintii mei. Sase luni de zile am lucrat la un business plan. 700.000 de euro a costat investitia inainte de emisie, apoi lunar avem 40-50.000 costuri operationale. Speranta mea este ca vom recupera investitia. Deja ne-am facut cunoscuti si avem publicitate.

Antitalent, deci business
Sint pasionata de muzica. Dar lipsita de talent. Asa ca am avut ambitia si am vrut sa lucrez legat de hobby-ul meu, muzica. Am vrut sa fiu in umbra acestui fenomen.

Unghii galbene
Saptamina asta sint galbene. Imi place sa ies in evidenta. Orice alte culori decit cele stridente mi se par sterse.

Fintescu si detaliile
Emiteam din doua apartamente la inceput, recent ne-am extins si in doua garsoniere. Practic, ca sa emitem ne trebuie un computer super.

Interactivitate
U este o televiziune interactiva, unica in Romania. Televiziune fara programe cu generic si prezentatori. La noi, clipurile se succed non-stop, iar moderatorii sint oamenii de la server, hostesii, oamenii din fata altui computer care stimuleaza chatul.

Battlebar
Acesta este in coltul ecranului, iar telespectatorii voteaza intre doua piese pe cea care intra imediat pe post. In functie de punctele acumulate, noi o introducem pe cea cistigatoare. Chestia asta a facut explozie in mintea pustilor din Romania.

Da, frate, am de ales intre Andra si Voltaj si mi-e imi place Voltaj si ascult Voltaj. Imi exprim parerea si sint tare, pot schimba ceva cu votul meu, cu optiunea mea. Chiar merita s-o faci. Am revolutionat un pic si piata productiei muzicale. Venea un producator si spunea: "Ba, frate, am trupa de trupa si vreau zece difuzari la tine pe zi". La noi nu e asa. Daca nu place piesa nu intra. La noi e pe bune.

Citeste si:

Muzica
Doar hituri. Nu e o prioritate la noi sa promovam piese. Piesele noastre sint piese pe care in orice colt al casei tale le fredonezi.

U
U este You. Inseamna "tu". Tu alegi, tu ne injuri. Noi nu ne suparam. Mesajul tau apare, cu cenzura cuvintelor licentioase. La noi poti vedea o piesa votata, care ruleaza pe ecran, fiind votata, dar apar mesaje simultan de injuratura a ei, fiindca unora li se pare, eu stiu, ca Parazitii, dau un exemplu, o ard aiurea si lor le place rock-ul. E deplina transparenta si libertate. Cu cit o piesa e mai votata, cu atit o difuzam de mai multe ori pe zi.

Spirit
Noi vrem sa dezvoltam spiritul U. Sa se imbrace din magazine create de noi, sa mearga in cluburi agreate de noi. O sa fim o comunitate de oameni cool, rebeli.

Decembrie
Nu vindem Mos Craciun, beteala. Ci il aniversam pe CrazyHorse, o capetenie de piei rosii. Prototipul eroului de indian ce a luptat si a fost ciopirtit de americani. Da, frate, uite, poate ne-am ingretosat de atita Mos Craciun!

Rating
In Bucuresti, numarul unu ca rating. Trend ascendent. Televiziunile muzicale nu depasesc un punct de rating in general. Or, noi avem momente in care atingem acel punct. Cind a fost greva profesorilor, am avut audienta dimineata, de la 9.00, cind ni se trezeste publicul si pina pe la 1.00. Apoi, se iese la Mall. Batalia seara este cu mama si tata, cu Andrea Marin si "Iarta-ma". Asa ca, dupa culcarea parintilor audienta urca vertiginos. In timpul scolii, dimineata si dupa-amiaza, sigur.

Ianuarie
Va intra pe post un filosof, care va emite panseuri. Astia sint tipul de prezentatori pe care o sa-i introducem pe post. Prezentatori cu gura mare, foarte protestatari. Uschiti.

Alte televiziuni muzicale
Muzica proasta, spagari si lipsa de interactivitate. Asta e muzica, iti place bine, nu, ce-mi pasa.

Targetul
10-35 de ani. Noi nu crestem si imbatrinim, ci cistigam experienta. Sa dea Dumnezeu sa avem spectatori care ies din target si spun copiilor "uita-te la U ca si eu ma uitam cind eram ca tine".

Filosofia
Ei sint altfel. Nu au fatalitatea ciobanului. Noi putem schimba lumea. Da, frate, schimb piesa. Dar asta inseamna ca un vot poate schimba soarta tarii. Copiii astia vor sti ca venind la evenimentele U nu vor vedea o fata in chiloti transpirati, ci la noi exista dansuri dupa legile Vestului, petreceri de nivel adevarat. Multi intrind la astfel de petreceri vor spune: Frate, dar astia chiar sint romani? Da, romani 100%.

Nu va laudati prea mult?
Ba da. Asta e atuul nostru.