Procedurile de achitare a taxei de drum ar putea fi simplificate prin reducerea numarului de documente solicitate la obtinerea rovinietelor, masura fiind analizata de oficialii Ministerului Transporturilor, a declarat, ieri, purtatorul de cuvant al Guvernului, Oana Marinescu. Este posibil sa nu mai fie obligatorie prezentarea cartii de identitate a autovehiculului si nici copia dupa actul de identitate al proprietarului. Documentele care vor fi in continuare solicitate sunt talonul autovehiculului si o copie a acestuia. Rovinietele pot fi achizitionate de la mai multe statii Petrom, Rompetrol sau Mol, prin intermediul unor oficii ale Postei Romane, la care se adauga sectiile de drumuri nationale ale Companiei de Autostrazi si Drumuri din Romania. Achitarea taxei de drum ar putea fi realizata, incepand de saptamina viitoare, prin intermediul a 1200 de agentii sau sucursale CEC.

Posta Romana anunta ca toate oficiile postale abilitate sa incaseze tariful de utilizare a drumurilor nationale vor avea pe 8 ianuarie program prelungit, fiind deschise in intervalul orar 08.00-16.00. De asemenea, Posta Romana informeaza institutiile publice si asociatiile si organizatiile nonguvernamentale care au in dotare autovehicule ca pot achizitiona rovinieta prezentand in locul Codului Unic de Inregistrare codul fiscal din certificatul de inregistrare. In cazul persoanelor fizice rovinieta poate fi achitata si de catre o terta persoana, alta decat proprietarul autoturismului, iar in cazul prezentarii la ghiseu aceasta trebuie sa aiba asupra sa certificatul de inmatriculare sau cartea tehnica a autovehiculului pentru care se solicita rovinieta, precum si o copie dupa buletinul proprietarului.