Semafoare inteligente, camere video pentru supraveghere in 97 de intersectii, sisteme de infrarosu care numara cate masini trec prin zona etc. Intr-un cuvant, solutii "destepte" pentru a reduce cosmarul conducatorilor auto si pentru a fluidiza traficul auto pe arterele mari ale Capitalei. Primaria Capitalei pregateste un mega proiect, in valoare de 20,6 milioane euro, pentru modernizarea circulatiei in Bucuresti. Daca totul merge conform planului, la 1 martie 2006 ar putea demara proiectul. Deocamdata, se pun la punct detaliile.

Primaria Bucurestilor pregateste introducerea unui sistem de supraveghere si fluidizare a traficului din Capitala, astfel incat numarul cozilor care se formeaza in fiecare zi sa fie redus considerabil. Proiectul, numit "Managementul Traficului in Bucuresti", este structurat in doua faze: de consultanta si de executie. Reprezentatii primariei sunt increzatori ca lucrarile propriu-zise vor incepe la 1 aprilie 2006, dupa ce se va incheia licitatia. "Acum suntem inca in faza de consultanta, care a inceput in septembrie 2004.

Consultantul este un consortiu format dintr-o firma britanica WSP Civils Ltd si Trapec SA, care sunt romani. Ei fac studii de trafic si de analiza, pe baza carora vor elabora un proiect. Deja suntem in faza in care au fost precalificate la licitatia de executie opt firme care vor primi caietele se sarcini", ne-a declarat inginerul Sorin Luchian din Primaria Capitalei, responsabil de partea tehnica a proiectului.

In 97 de intersectii si 10 treceri de pietoni vor fi instalate semafoare cu microcipuri, asa-numitele Controlere, capabile sa-si calculeze singure timpii de semaforizare, in functie de autovehiculele care urmeaza sa ajunga sau pleaca din intersectie. Ce inseamna asta? "Daca intr-o intersectie intra mai putine autovehicule, atunci Controlerul va pune automat rosu pentru a da prioritate celorlalti participanti la trafic. In acest fel, nu se va mai pierde timp la statul la semafor", afirma Sorin Luchian. In plus, vor fi instalate si camere video de supraveghere, pentru a optimiza traficul.

Totul va fi monitorizat atent de operatorii de la Centrul de Supraveghere si Dirijare a Traficului. "Operatorii fac cateva scenarii si introduc datele in calculator si astfel ajung la fiecare ?creier? al intersectiei. Pe baza acestor date, semaforul va alege automat, in cateva fractiuni de secunda, unul dintre scenarii", afirma Sorin Luchian. Totul pare desprins din filmele hollwood-iene, numai ca, in strainatate, sistemul functioneaza de ani buni.

"Asteptarea merita", ne asigura administratia. La noi va fi mult mai bun, "pentru ca va fi facut din experienta celorlalti". Si, ca sa fim convinsi ca investitia isi merita toti banii, in proiect mai apar camere video si aparate care numara cate masini trec prin zona respectiva prin unde infrarosu. "Camerele de supraveghere nu au neaparat si rol de coercitie, de a te surprinde cand ai trecut pe rosu. Asta ramane la latitudinea operatorului, daca vrea sa-ti dea amenda. Rolul acestor camere este de a face circulatia fluenta. De asemenea vom avea un sistem sau doua de inregistrare a numarului de masini care trec prin intersectie.

Buclele inductive, adica niste cercuri in asfalt, peste care tu treci cu masina si esti inregistrat. O alta varianta este de a fi modernizate cu infrarosu. Niste sisteme montate pe marginea strazilor, care numara masinile", explica inginerul. Daca totul merge conform planului, la 1 martie va fi organizata licitatia, iar o luna mai tarziu, pe intreaga axa nord-sud a Bucurestiului se va incepe lucrul la modernizare. Este vorba de soseaua Bucuresti-Ploiesti, in zona aeroportului Baneasa, Kisseleff, bulevardul Lascar Catargiu, piata Romana, bulevardul Magheru, Universitate, piata Unirii, Dimitrie Cantemir, intersectia Sincai, pana la calea Vacaresti.

Traseul va presupune si inelul principal de circulatie al Capitalei, care pleaca din piata Victoriei pana la gara Basarab. Valoarea proiectului este de 20,6 milioane de euro, bani obtinuti printr-un imprumut extern de catre Primaria Generala de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD).


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.