Proiectul privind controlul si monitorizarea fluxurilor de calatori pe liniile RATB a fost initiat de Regia Autonoma de Transport Bucuresti in luna iulie 2012 si a vizat implementarea unei modalitati noi de organizare a activitatii de control titluri de calatorie si de gestionare a fluxurilor de calatori. 

Potrivit comunicatului de presa emis de RATB, prin noul sistem, accesul calatorilor in vehicule se face doar pe la prima usa, iar coborarea numai pe la usile 2 si 3, sub supravegherea agentilor de control si a conducatorilor de vehicule, astfel incat numai persoanele care au un titlu de calatorie valabil sa beneficieze de serviciul de transport. Persoanele care nu detin un astfel de titlu sunt indrumate catre cel mai apropiat punct de comercializare carduri RATB.

Dupa urcarea in mijlocul de transport, calatorii sunt informati de catre agentii de control asupra modalitatii de validare a cardurilor de transport detinute.

De asemenea, prin statia radio de la bord, conducatorii de vehicule transmit mesajul "Va rugam validati cardurile!", pentru a nu prelungi durata de stationare a mijloacelor de transport in statii.

Proiectul a fost introdus intial pe liniile Expres 780 si 783, fiind ulterior extins pe liniile de autobuze 254 si 422.

Treptat, in noul sistem au fost incluse zone cu fluxuri mari de calatori, cum ar fi capetele de linii, marile intersectii, statiile comune mai multor linii (spre exemplu, zonele Televiziune, Ghencea, Resita, Piata Sudului, Big Berceni, Gara de Nord, ASE, CET SUD, Platforma Alexandria).

Incepand din 29.09.2012, au fost incluse in sistemul de monitorizare inca 16 linii de autobuze, urmand ca acest proces sa continue pana la acoperirea integrala a retelei de transport gestionata de RATB.

Proiectul are drept scop constientizarea publicului calator asupra importantei achitarii calatoriei si implicarii in dezvoltarea unui serviciu de transport public de calitate. De asemenea, prin validarea cardurilor, Regia colecteaza informatii importante, utile pentru adaptarea numarului de vehicule pe linii si utilizarea eficienta a resurselor materiale si umane necesare derularii activitatii de transport.

Citeste si:
Cum să scrii un bilet de mulțumire elegant
Cum să scrii un bilet de...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.