Solutia este simpla, iar cei mai tineri dintre utilizatori au inceput s-o prefere deja de cativa ani, spun analistii: este vorba de programele de mesagerie online (instant messaging), cum sunt Yahoo! Messenger, MSN sau Google Talk. Internautii au inceput sa faca trecerea catre acest nou tip de comunicare in principal pentru ca este mult mai rapid decat e-mail-ul (dupa cum ii spune si numele, este chiar instantanee), dar si pentru ca are cateva functii in plus.

Conform unui studiu realizat de divizia de Internet a gigantului media Time Warner, America Online (AOL), messengerul a crescut mult in ochii internautilor, fiind preferat in dauna e-mail-ului de 66% dintre utilizatori. In plus, multi dintre acestia comunica prin Internet folosind programele de mesagerie online de pe telefonul mobil si nu pe cele de la computer. Surprinzator sau nu, si multe dintre discutiile de afaceri se desfasoara in acest mod, mai arata studiul AOL.

In medie, 60% dintre mesajele care circula pe messenger sunt trimise colegilor de serviciu sau sefilor, celelalte 40 de procente fiind destinate prietenilor sau familiei. Asta nu inseamna insa ca ar trebui sa incercati sa luati o decizie foarte importanta cu un partener de afaceri pe messenger, atunci cand va "butonati" telefonul mobil intr-un supermarket, la cumparaturi.