Decizia PMB intervine in urma unor discutii mai ample pe care administratia le-a avut cu responsabili din cadrul International Advertising Association, ai Ordinului Arhitectilor si cu operatorii legali de panotaj stradal, in vederea reglementarii domeniului publicitatii stradale din Romania. "Cerem ca operatorii de publicitate sa intre in legalitate. Exista si multe zone ale publicitatii stradale care sunt in deplina ilegalitate", a declarat Videanu.
Potrivit municipalitatii, zona in care exista cele mai multe mash-uri amplasate pe cladiri declarate monument istoric este cea din sectorul 1 al Capitalei, respectiv centrul orasului. Contractele pe care municipalitatea le-a incheiat cu firmele de panotaj stradal vor continua, a mai declarat Adriean Videanu, subliniind ca "cele mai multe mash-uri nu sunt autorizate sau sunt autorizate ilegal", avand in vedere ca legea interzice amplasarea acestui gen de afis publicitar pe cladiri care au fost declarate monument istoric.

Potrivit primarului general, la nivelul Bucurestiului incasarile din publicitatea outdoor se situeaza la sume cuprinse intre 18-20 milioane de euro, din care municipalitatea nu primeste decat 8-10 la suta.
Potrivit municipalitatii, "curatarea" cladirilor istorice este doar primul pas, reprezentand un proiect pilot, dar nu se stie cat va dura procesul de inlaturare a mash-urilor. Decizia Primariei intervine dupa mai multe discutii cu partenerii din cadrul IAA si Ordinului Arhitectilor, si este motivata atat financiar, cat si de considerente estetice si practice, avand in vedere ca panzele publicitare acopera de cele mai multe ori cladiri vechi, adevarate opere arhitectonice.