Minerii din Centrala nationala miniera vor sa protesteze la Bucuresti iar pentru aceasta ii cer ajutor ministrului Transporturilor Gheorghe Dobre. Centrala Nationala Miniera (CNM) a solicitat Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) sa asigure, contra cost, cateva garnituri de tren pentru minerii care vor sa vina la Bucuresti, la mitingul pe care intentioneaza sa il organizeze la sfarsitul acestei luni.

In cererea adresata, sindicatele cer ministrului Gheorghe Dobre sa le fie asigurate trei trenuri cu 15 vagoane care sa plece de la Targu Jiu si doua trenuri, cu 15 vagoane, care sa plece din Baia Mare. In plus, alte trenuri cu cate 10 sau 15 vagoane sunt solicitate pentru minerii din Deva, Izvorul Muresului sau Gura Humorului. Ministrul a respins ieri solicitarea, pe motiv ca "doleanta nu poate fi aprobata atata timp cat Primaria Capitalei nu a autorizat o astfel de manifestare".

Reprezentantii municipalitatii s-au aratat ingrijorati de posibila sosire in Capitala a 10.000 de mineri.

Citeste si:

Cu toate ca acum ministrul Transporturilor respinge cererea ortacilor si neaga cu vehementa implicarea sa in alt transport al minerilor la Bucuresti, la 13 iunie 1990, actele Cailor Ferate Romane il contrazic. Mai multe documente arata implicarea actualului ministru in mineriada din iunie 1990, soldata cu sase morti si peste 400 de raniti. Conform datelor, Dobre a asigurat locomotivele pentru trenurile cu ortaci si l-a destituit pe cel care i-a intarziat cateva ore pe "plantatorii de panselute". Actele precizeaza ca "Regionala Timisoara asigura partizi si RCF Craiova asigura remorcare cu locomotiva".

De asemenea, inscrisurile de la calea ferata mentioneaza faptul ca cel destituit de fostul director Gheorghe Dobre, inginerul Ioan Marcu, a notat intarzierea care l-a deranjat atat de mult pe seful Cailor Ferate: "20.52 - S-a scos tensiunea intre Valea Sadului si Lainici pentru a interzice trenurile suplimentare de mineri pentru bataie de la Petrosani la Bucuresti".