Industriile IT si media au raspuns cererii Comisiei Europene de a incerca sa transforme internetul intr-un mediu mai sigur pentru copii.

28 de companii lider din sectoarele tehnologiei IT si mass-media s-au reunit pentru a forma o noua coalitie vizand transformarea internetului intr-un mediu mai adecvat si mai sigur pentru copii.

Lista membrilor fondatori ii include pe: Apple, BSkyB, BT, Dailymotion, Deutsche Telekom, Facebook, Google, Hyves, KPN, Liberty Global, LG Electronics, Mediaset, Microsoft, Netlog, Nintendo, Nokia, Opera Software, Orange, Research in Motion, RTL Group, Samsung, Sulake, Telefonica, Teliasonera, Telenor Group, Tuenti, Vivendi, Vodafone.

Declaratia de Intentie adoptata de membrii fondatorii specifica cinci directii de actiune in care acestia isi vor concentra eforturile:

  • Instrumente de raportare simple si solide: parintii sa fie alertati mai repede si mai sigur atunci cand copiii acceseaza continuturi necorespunzatoare.
  • Parametri de confidentialitate adecvati varstei: parametri care sa tina seama de nevoile unor grupe de varsta diferite.
  • O utilizare mai larga a clasificarii continutului: parintii sa poata intelege mai usor aceste categorii de continut clasificate in functie de varsta.
  • Disponibilitate si utilizare sporita a controlului parental: instrumente usor de folosit, promovate activ pentru a atinge un grad cat mai ridicat de utilizare a acestora.
  • Eliminarea eficienta a materialelor continand abuzuri asupra minorilor.

Membrii coalitiei au inceput colaborarea din propria vointa. Comisia spera ca solutiile gasite de membrii fondatori sa fie adoptate de un numar cat mai mare de companii din sectorul IT.

In medie, in Europa copii incep sa utilizeze internetul in jurul varstei de sapte ani. 38% dintre copiii cu varste intre 9 si 12 ani care folosesc internetul afirma ca au un profil pe o retea de socializare, in pofida restrictiilor de varsta impuse. Peste 30% dintre copiii care utilizeaza internetul o fac prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar 26% prin intermediul consolelor de jocuri.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.