Firma Tracika Rom importa vagoane restaurant din Germania, care sunt reabilitate si modernizate la uzinele bucurestene Grivita si apoi livrate Societatii Nationale a CFR Calatori. "Cumparam vagoane restaurant de ultima generatie din Germania, modernizate in 1999, pe care le reabilitam.

Am numit aceasta o 'mina de aur abandonata pe teritoriul german>>, deoarece la ei transportul feroviar se reduce pe zi ce trece in favoarea transportului rutier si atunci au disponibilitati extraordinar de mari", afirma Cornel Tabacaru, directorul general al Tracika Rom.

CONFORT

Fiecare vagon este dotat cu cuptoare cu microunde, astfel ca mancarea servita calatorilor va fi intotdeauna calda. Vagonul mai dispune de trei frigidere si o masina de facut cuburi de gheata. "La 27 octombrie a avut loc o expozitie de prezentare a unor noi tipuri de vagoane, iar acest vagon a fost vedeta expozitiei, a facut furori", spune Cornel Tabacaru. El si-a propus sa aduca 50 de vagoane restaurant in urmatorii doi ani, care sa fie modernizate si introduse in circuitul feroviar.

Citeste si:

"Anul viitor vom aduce 25 de vagoane si alte 25 in 2007. Vagonul restaurant este confortabil si modern, iar omul poate calatori, poate discuta afaceri, poate lucra cu laptop-ul, pentru ca in acest vagon exista si prize", afirma Tabacaru. Vagoanele restaurant vor fi atasate atat trenurilor rapide din timpul zilei, cat si trenurilor cu vagoane de dormit de noapte, unde calatorii vor putea lua cina sau servi micul dejun.

BANI

In comparatie cu un vagon nou de acest tip, vagoanele restaurant aduse din Germania si modernizate la Grivita reprezinta o investitie avantajoasa. "Acest vagon costa la poarta fabricii a cincea parte din pretul unui vagon nou. Noi nu aducem decat carcasa si ustensilele de bucatarie. Totul este 'made in Romania>>", explica Tabacaru.

Un vagon modernizat costa 400.000 de euro la poarta fabricii, in timp ce pretul pentru unul nou se ridica la 2 milioane de euro. Aceste vagoane vor putea fi folosite si la trenurile care trec peste granita, pentru Grecia, Turcia, Budapesta, Viena, precum si pentru cursele mai lungi in Europa, vagoanele fiind dotate cu boghiuri care le permit sa ajunga la o viteza de pana la 180-200 de kilometri pe ora.