Inofensive la prima vedere, masinile Controlului Tehnic in Trafic ale RAR dispun de o multime de echipamente care le transforma pe loc in adevarati "Terminatori" de rable. Ora 9.00, Fantana Miorita din Capitala. O utilitara de mici dimensiuni pe care scrie CTT-RAR opreste la rond. Trei oameni imbracati in salopete scot la iveala un opacimetru pentru controlul noxelor, un cric si un aparat pentru controlul reglajului farurilor.

Mai exista si un dispozitiv pentru verificarea franelor. In spatele masinii se afla un laptop conectat la baza de date a Registrului Auto Roman. Prin intermediul acestuia se pot verifica pe loc seriile autovehiculelor controlate. Un echipaj al Brigazii de Politie Rutiera (BPR) soseste in zona si activitatea incepe. O Dacie obosita este supusa testelor. Rezultatul? Probleme mari la directie si noxe cu mult peste limita admisa. Certificatul de inmatriculare este retinut pana la remedierea defectiunilor.

Mai nou, dupa ce si-au reparat masinile, posesorii trebuie sa treaca obligatoriu pe la RAR pentru verificare. Soferii nu mai au de ales. Ori isi repara pe "bune" masinile, ori le trag definitiv pe dreapta. "Cam opt din zece masini oprite au probleme tehnice majore", ne spune inginerul Adrian Coada de la RAR. Pentru verificarile tehnice in trafic, Registrul Auto Roman dispune de patru masini specializate in Bucuresti si cate una in fiecare judet. In acest an, numai in Capitala au fost date peste 10.000 de sanctiuni pentru starea tehnica necorespunzatoare a autovehiculelor.

"Dintre acestea, majoritatea au fost acordate pentru lipsa inspectiei tehnice periodice, defectiuni la sistemul de iluminare, noxe si starea proasta a anvelopelor", ne-a declarat comisarul Calin Lupsa, seful Biroului Control Tehnic din cadrul BPR.